Uliczne citylighty wrosły w tkankę miejską. Mieszkaniec miasta mija je codziennie, często są dla niego zupełnie obojętne. Rutynę przełamał billboard umieszczony w centrum Sztokholmu.
Baner wyposażono w czujniki dymu, ale również w czujniki, które potrafią wykryć sam moment zapalania papierosa. Gdy w pobliżu nośnika znajdzie się palacz, mężczyzna z cyfrowego billboardu zaczyna kaszleć i przemawiać do przechodniów.
Kampanię stworzyła agencja Åkestam Holst dla sieci aptek Apotek Hjärtat, która chce w ten sposób propagować zdrowy styl życia wśród Szwedów. Nieprzypadkowo akcja została podjęta w styczniu – ma zmobilizować palaczy do noworocznego postanowienia, aby rzucić szkodliwy nałóg. Jak głoszą hasła: „Our mission is to help you live a longer and healthier life” („Naszą misją jest pomóc ci wieść dłuższe i zdrowsze życie”), „That’s why I’m here, to help you get new, healthier habits in time for the new year” („To dlatego tutaj jestem, aby pomóc Ci wyrobić nowe, zdrowsze nawyki w nowym roku”). Spot kończy się zdjęciem produktów ułatwiających rzucenie palenia, takich jak plastry nikotynowe oraz gumy.
Reklama spotyka się z różnymi reakcjami. Niektórzy są zdezorientowani, inni wybuchają śmiechem. Z jednej strony może rzeczywiście nakłaniać do walki z uzależnieniem, z drugiej prześladować palaczy, którzy pomimo negatywnych konsekwencji wciąż chcą palić.
Katarzyna Kwiatkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu