W Wietnamie każdego roku w wypadkach drogowych ginie 260 tysięcy dzieci, a ponad 10 milionów osób zostaje poważnie rannych. Mieszkańcy tego kraju, poruszający się masowo motorami i motorowerami, nie przestrzegają zbyt ściśle zasad bezpieczeństwa. Nie noszą kasków, bo, jak wykazały badania opinii – „niszczą fryzurę”, „nie są wystarczająco fajne”. Dlatego od czerwca 2007 roku Asia Injury Pevention Foundation prowadzi kampanię pod hasłem „Wear A Helmet. There Are No Excuses. (Noś kask. Tu nie ma żadnych wymówek)”. Na wstrząsających plakatach, pocztówkach, billboardach, ulotkach i w spotach reklamowych autorstwa agencji Ogilvy and Mather można zobaczyć ofiary poważnych wypadków drogowych.
API Foundation podzieliła swoją kampanię na trzy fazy. Część pierwsza pokazuje kalectwo, do którego może prowadzić nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa drogowego. Druga i trzecie faza koncentrują się natomiast na przekonaniu ludzi do nawykowego noszenia kasków.
W ramach kampanii organizowane są spotkania dla dzieci, podczas których rozdawane są kaski. W działania te zaangażowało się wiele gwiazd m. in.: Michelle Yeoh, Miss Wietnamu 2006-2007 Mai Phuong Thuy, Michael Schumacher. Strona kampanii www.wear-a-helmet.com
K. Kamińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową