Klub Gaja, w ramach kampanii „Jeszcze żywy KARP 2012”, zachęca Polaków do wyborów konsumenckich, które sprzyjają poprawie dobrostanu karpi. 14 grudnia w Warszawie odbędzie się happening „Karp z ludzką twarzą”.
Założeniem kampanii „Jeszcze żywy KARP” jest zmiana postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów w celu ograniczenia cierpienia zwierząt. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza stres i ból ryb. Żywe karpie wielokrotnie wyławiane podczas sprzedaży detalicznej są narażone na zranienia, otarcia i stres, a pakowane żywcem do reklamówek na śmierć przez uduszenie.
Happening „Karp z ludzką twarzą” nawiązuje do kreacji tegorocznej kampanii Jeszcze żywy KARP. Twarze aktorów – ambasadorów w połowie zamalowane wizerunkiem karpia jednocześnie „mówią” w jego imieniu. Twarze z karpiem pojawią się o godz. 11:30 na ulicach Chmielnej i Szpitalnej, a także w innych punktach miasta – wszędzie tam, gdzie dotrą sympatycy kampanii, którzy na swoją twarz nalepią kalkomanię (tatuaż wodny) z obrazkiem karpia. Klub Gaja będzie także rozdawać przechodniom kartki pocztowe z wizerunkiem ambasadorów polskich karpi.
Tegoroczna odsłona kampanii po raz pierwszy ma swoją stronę internetową (www.jeszczezywykarp.pl). Przygotowano także spoty radiowe i telewizyjne, bannery, plakaty oraz założono fanpage na Facebooku. Kampanię wspierają ambasadorzy – aktorzy: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa oraz Robert Makłowicz, publicysta i kucharz. W tym roku dołączył do kampanii aktor i prezenter – Daniel Wieleba. O kampanii można przeczytać na portalu kampaniespołeczne.pl.
Klub Gaja prowadzi kampanię Jeszcze żywy KARP od 14 lat. Domagając się innego traktowania tych zwierząt organizował akcje, które doprowadziły do zwiększenia kontroli weterynaryjnych i handlowych w punktach sprzedaży karpi. W 2009 r. Sejm, dzięki działaniom Klubu Gaja, do kręgowców objętych Ustawą o ochronie zwierząt dopisał ryby hodowlane. Odtąd przypadkami np. pakowania żywych ryb do folii czy trzymania ich stłoczonych w zbyt małych basenach muszą zająć się odpowiedzialne służby. Niektóre sklepy wycofują się ze sprzedaży żywego karpia, proponując w zamian karpie z lodu czy w płatach. W 2011 r. Prokurator Generalny o uznaniu humanitarnych postaw wobec masowej sprzedaży ryb przypomniał w oficjalnym piśmie rozesłanym do wszystkich prokuratur w kraju.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce