logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  13.12.2011

Karp przemówi ludzkim głosem przed Sejmem



W środę 14 grudnia o g.12.00 karp przemówi ludzkim głosem przed Sejmem RP w Warszawie. Tego dnia Klub Gaja organizuje happening: premierowe czytanie miniatury dramatycznej Artura Pałygi ,,Człowiek i karp” z udziałem Magdaleny Popławskiej i Bartłomieja Topy, w reż. Piotra Ratajczaka. Sztukę poprzedzi przekazanie Głównemu Lekarzowi Weterynarii petycji w sprawie humanitarnego traktowania ryb i kontrolowania przestrzegania prawa w tym zakresie. Podpisało ją  3 tys. osób. Klub Gaja złoży także pismo do Marszałka Sejmu dotyczące akwakultury.

Kilkanaście tysięcy ton karpia znów trafi na świąteczne stoły. To jedyny artykuł w sklepach spożywczych, który sprzedaje się żywcem, ale karp – tak jak inne ryby – może być sprzedawany z lodu – do tego przekonuje Klub Gaja i ambasadorzy kampanii: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa i Robert Makłowicz Kampanię wspiera pisarka Olga Tokarczuk opowiadaniem ,,Gość”.

Klub Gaja od początku swojej działalności występuje przeciwko transportowaniu i sprzedaży żywych ryb. Jeszcze nie tak dawno karpie zabijano na ulicy, na oczach przechodniów i dzieci. Obwoźna sprzedaż żywych ryb została wyparta przez jeszcze bardziej brutalne akty traktowania ryb w hipermarketach. Podstawowy zapis obowiązującej Ustawy o ochronie zwierząt był martwy – klient wynosił ze sklepu rybę uduszoną żywcem.

Wysyłane systematycznie co roku przez Klub Gaja listy i petycje do Głównego Lekarza Weterynarii oraz Państwowej Inspekcji Handlowej, zaczęły odnosić skutek. Dzięki mediom temat został zauważony przez społeczeństwo. W 2009 roku Sejm na wniosek Klubu Gaja znowelizował Ustawę o ochronie zwierząt. Zmieniony art. 2 uściślił, iż ustawa chroni też ryby, tak jak wszystkie kręgowce, które odczuwają ból, strach i stres.

Kampania „Jeszcze żywy KARP 2011” realizowana jest w ramach programu Klubu Gaja ,,Ryby mają głos!”.  Partnerem kampanii  jest Laboratorium Reklamy Clos Brothers – agencja, która opracowała kampanię pro publico bono.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej” 


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek