W środę 14 grudnia o g.12.00 karp przemówi ludzkim głosem przed Sejmem RP w Warszawie. Tego dnia Klub Gaja organizuje happening: premierowe czytanie miniatury dramatycznej Artura Pałygi ,,Człowiek i karp” z udziałem Magdaleny Popławskiej i Bartłomieja Topy, w reż. Piotra Ratajczaka. Sztukę poprzedzi przekazanie Głównemu Lekarzowi Weterynarii petycji w sprawie humanitarnego traktowania ryb i kontrolowania przestrzegania prawa w tym zakresie. Podpisało ją 3 tys. osób. Klub Gaja złoży także pismo do Marszałka Sejmu dotyczące akwakultury.
Kilkanaście tysięcy ton karpia znów trafi na świąteczne stoły. To jedyny artykuł w sklepach spożywczych, który sprzedaje się żywcem, ale karp – tak jak inne ryby – może być sprzedawany z lodu – do tego przekonuje Klub Gaja i ambasadorzy kampanii: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa i Robert Makłowicz Kampanię wspiera pisarka Olga Tokarczuk opowiadaniem ,,Gość”.
Klub Gaja od początku swojej działalności występuje przeciwko transportowaniu i sprzedaży żywych ryb. Jeszcze nie tak dawno karpie zabijano na ulicy, na oczach przechodniów i dzieci. Obwoźna sprzedaż żywych ryb została wyparta przez jeszcze bardziej brutalne akty traktowania ryb w hipermarketach. Podstawowy zapis obowiązującej Ustawy o ochronie zwierząt był martwy – klient wynosił ze sklepu rybę uduszoną żywcem.
Wysyłane systematycznie co roku przez Klub Gaja listy i petycje do Głównego Lekarza Weterynarii oraz Państwowej Inspekcji Handlowej, zaczęły odnosić skutek. Dzięki mediom temat został zauważony przez społeczeństwo. W 2009 roku Sejm na wniosek Klubu Gaja znowelizował Ustawę o ochronie zwierząt. Zmieniony art. 2 uściślił, iż ustawa chroni też ryby, tak jak wszystkie kręgowce, które odczuwają ból, strach i stres.
Kampania „Jeszcze żywy KARP 2011” realizowana jest w ramach programu Klubu Gaja ,,Ryby mają głos!”. Partnerem kampanii jest Laboratorium Reklamy Clos Brothers – agencja, która opracowała kampanię pro publico bono.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska