logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  18.07.2016

Karaoke z pomidorem i gruszką



„Jabłko, gruszka, marchew, pietruszka! Pomidor, borówka, truskawka – sztuka nówka!” – wyliczają w takt muzyki Julia Kamińska i Jarosław Boberek. Aplikacja powstała w ramach kampanii „Owoce i warzywa w szkole” i ma pokazać najmłodszym, że zdrowe odżywianie to nie przymus, a dobra zabawa. Owoce i warzywa przedstawione są jako naturalne, kolorowe elementy jadłospisu.

Narzędzie dostępne jest pod adresem www.owocowekaraoke.pl. Po uruchomieniu aplikacji można wybrać rodzaj aktywności – zaśpiewać piosenkę wraz z Julią Kamińską i Jarosławem Boberkiem albo zatańczyć, naśladując choreografię wykonywaną przez aktorów. Swój występ można nagrać i odtwarzać.

Zabawa to najlepsza forma nauki. Jeśli dodatkowo towarzyszy jej muzyka, łatwo wpadająca w ucho, rytmiczna piosenka, rymowany, humorystyczny tekst i atrakcyjny, pełen kolorów obraz, dzieci mimochodem przyswajają dydaktyczny przekaz – mówi Dorota Kalinowska, psycholog dziecięcy z Pracowni Psychologicznej NINTU. Musimy jednocześnie pamiętać, że przyswajanie zdrowych nawyków żywieniowych rozpoczyna się w domu. Dzieci obserwując na co dzień sposób jedzenia swoich rodziców, naśladując ich, angażując się w przyrządzanie zdrowych i estetycznych posiłków, traktują owoce i warzywa jako normę w swojej rodzinie. Dlatego chcąc kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe u naszych dzieci, zacznijmy od zmian na swoich talerzach – dodaje.

Aplikacja jest częścią kampanii promującej program Agencji Rynku Rolnego „Owoce i warzywa w szkole”. W ramach programu do szkół rozwożone są świeże owoce i warzywa oraz prowadzone działania edukacyjne. Kampania, której głównymi elementami są teledysk i spot reklamowy, skierowana jest przede wszystkim do rodziców. Ma ich zachęcać do sprawdzenia, czy placówka, do której uczęszczają ich dzieci, przystąpiła do inicjatywy. Więcej o kampanii można przeczytać na portalu kampaniespoleczne.pl.

Program Unii Europejskiej „Owoce i warzywa w szkole” skierowany do najmłodszych uczniów szkół podstawowych jest inicjatywą, dzięki której szkoły mają uzyskać możliwość aktywnego wpływania na nawyki żywieniowe uczniów, a także propagowania wśród dzieci zdrowy styl życia. Głównym celem programu jest kształtowanie wśród dzieci dobrych zwyczajów żywieniowych, a zwłaszcza – zwiększenie ilości owoców i warzyw w ich codziennej diecie. W programie mogą uczestniczyć dzieci ze szkół podstawowych realizujące obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego (tzw. „zerówki”) oraz dzieci uczęszczające do klas I–III. Dzieci uczestniczące w programie otrzymują kilka razy w tygodniu porcje owocowo-warzywne, składające się ze świeżych owoców i warzyw oraz soków owocowych i warzywnych, które spożywają razem w trakcie przerw śniadaniowych. Jednocześnie biorą udział w różnych działaniach edukacyjnych na temat prawidłowej  diety, pochodzenia owoców i warzyw oraz zdrowego stylu życia,prowadzonych w formie np. warsztatów kulinarnych, wycieczek do gospodarstw i sadów, zakładania ogródków przyszkolnych.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej” 


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek