Głównym celem niniejszej pracy jest zwrócenie uwagi na pozytywne walory kampanii społecznych, a także pokazanie, jakie dobra mogą one ze sobą nieść. Praca ta ma przede wszystkim zwiększyć zainteresowanie tematem kampanii. Jej główne zadanie to ukazanie istoty i charakteru kampanii społecznych i udowodnienie, że to właśnie one są najskuteczniejszym i najatrakcyjniejszym dla odbiorcy rodzajem promocji społecznie wartościowych wzorów zachowań, nowych wartości i nowych postaw.
Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwsze trzy rozdziały mają charakter teoretyczny, natomiast rozdział czwarty to własna wypowiedź dziennikarska – wywiad prasowy.
W rozdziale pierwszym przedstawiono źródła, przyczyny, szczegółową charakterystykę problemu i jego naukowe podstawy. Opisuje on istotę i charakter kampanii społecznych, zawiera definicje, cele, funkcje i zadania kampanii społecznych. W rozdziale pierwszym opisano także uczestników kampanii społecznych, przedstawiono miejsce kampanii w systemie komunikacji społecznej, rodzaje kampanii społecznych, ale również narzędzia w nich wykorzystywane. To tutaj zawarta została istota kampanii społecznych jako formy aktywności mediów masowych. W rozdziale tym przedstawiono pojęcie mediów masowych, funkcje mediów masowych jako źródła ich udziału w kampaniach społecznych, a także formy oddziaływań, historię i rozwój kampanii społecznych w mediach masowych.
W rozdziale drugim przedstawiono teorię i historię wybranej formy wypowiedzi, w tym przypadku wywiadu prasowego. W rozdziale tym zawarta została charakterystyka rodzajowa wywiadu, historia powstania i rozwoju tego gatunku, ale również opisano reprezentatywnych twórców wywiadu oraz przedstawiono miejsce gatunku w komunikacji masowej.
W rozdziale trzecim opisano rolę i znaczenie dziennikarskich źródeł informacji. Przedstawione zostały podstawowe pojęcia i klasyfikacje, sposoby pozyskiwania i wykorzystywania źródeł oraz odniesienia etyczne i prawne w korzystaniu ze źródeł.
Rozdział czwarty zawiera własną wypowiedź dziennikarską – wywiad prasowy przeprowadzony z panem Leszkiem Stafiejem, specjalistą w dziedzinie komunikacji społecznej i medialnej, z Zuzanną Szabrańską z redakcji kampaniespoleczne.pl oraz z Pawłem Prochenko, prezesem Fundacji Komunikacji Społecznej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.10.2024
Rodzice oblali kartkówkę z wiedzy o myciu zębów dzieci. Wyniki badania
-
30.09.2024
Jesienny talerz żywieniowy
-
13.09.2024
Szkoła kontra smartfony
-
06.09.2024
Filary życiowe młodzieży. Wnioski z badania dla Politechniki Wrocławskiej
-
30.08.2024
Cała prawda o planowaniu ciąży przez polskie pary
-
26.08.2024
Międzynarodowy Dzień Psa — jak pomóc psom w potrzebie?