Jesienią 2008 roku, w Macedonii trudno było wyjść gdzieś z kolegami, tak aby w pewnym momencie na wysokości swoich jąder nie odnaleźć dłoni. Nie było to związane z plagą molestowania w miejscach publicznych, ale ze spektakularną kampanią społeczną podnoszącą świadomość w zakresie profilaktyki raka jądra.
Dłonie-naklejki stały się wszechobecne – puby, stadiony, siłownie, fryzjerzy, myjnie samochodowe, wszędzie gdzie zwykle można spotkać mężczyzn były i one. Reklamy umieszczano również w telewizji, podczas meczy piłkarskich (dłoń pojawiająca się nagle w okolicach krocza piłkarzy), w internecie i na jajkach. Dłonie łapiące za jądra, opatrzone instrukcją postępowania w celu samodzielnego wykrycia zmian nowotworowych, czy nalepki na jajkach, które w Macedonii podobnie jak w Polsce oznaczają również zawartość worka mosznowego, to reklama którą ciężko ignorować.
Kampania zorganizowana przez agencję McCann Erickson ze Skopje „Bądź odważny, Sprawdź je” (ang: Be bold, Check them) zasługuje na owację na stojąco. Wielokanałowa, wyprofilowana z dokładnie określoną grupą docelową, okazała się równie skuteczna, co intrygująca. Świadomość społeczna odbiorców kampanii w zakresie raka jądra wzrosła z 1% do 74%.
Warto rozwijać taką wiedzę, tylko w roku 2009 w Polsce rozpoznano 680 nowych zachorowań na ten rodzaj raka, z czego 114 osób zmarło. Choroba dotyka mężczyzn w każdym wieku, choć najczęściej obserwuje się zachorowania między 19 a 29 i między 60 a 75 rokiem życia. Co najważniejsze – chorobie można łatwo zapobiec (i to w 99% przypadków) jeśli uda się ją szybko rozpoznać.
Strona kampanii: www.proverigi.com.mk
A. Dudkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?