Około 450 tys. palaczy rzuciło palenie pod koniec 2009 r. w czasie trwania ogólnopolskiej kampanii społecznej pod hasłem „Papierosy pożerają cię żywcem” – poinformowało Ministerstwo Zdrowia.
Głównymi celami kampanii było unaocznienie negatywnych skutków palenia tytoniu (przerażającymi obrazami ukazanymi w dwóch spotach reklamowych), przekonanie do rzucenia papierosów oraz niepalenia w obecności innych osób, a w szczególności dzieci. Reklamy stworzone przez departament zdrowia miasta Nowy Jork i zaadaptowane dla polskich widzów, promowały korzystanie z Telefonicznej Poradni Pomocy Palącym.
Po zakończeniu pierwszej części kampanii (14-18 grudnia) Fundacja „Promocji Zdrowia” we współpracy z TNS OBOP przeprowadziła badanie sondażowe, z którego wynika, że podczas jej trwania 29% palących respondentów podjęło próbę zaprzestania palenia bądź ograniczenia go, z czego 5% udało się rzucić palenie. – Te 5% palaczy to około 450 tys. osób – podkreślił wiceminister zdrowia Adam Fronczak.
Dodał, że z sondażu wynika także, że 35% palaczy zadeklarowało chęć porzucenia nałogu w ciągu najbliższych 12 miesięcy, w tym 5% podało, że chce zaprzestać palenia natychmiast.
Łączna liczba osób palących wynosi w Polsce 31%, to jest około 9 milionów osób, co plasuje Polskę powyżej średniej Unii Europejskiej.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.07.2022
Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
01.07.2022
Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
23.05.2022
Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit