Znana z kampanii społecznych „Rozwód? Przemyśl to”, „Miłość. Lepiej na całe życie” oraz „Pomyśl o dziecku”. Fundacja Mamy i Taty uruchomi w listopadzie nową akcję „Rozmowa to wychowanie”.
Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Fundacji, wielu rodziców wyraża opinię, że we współczesnym świecie mają już coraz mniejszy wpływ na wychowywanie swoich dzieci. „Dziś wychowują media, popkultura, internet, rówieśnicy, szkoła ale nie my” zdaje się mówić część z nich – opowiada Paweł Woliński, prezes Fundacji Mamy i Taty.
Co gorsza, badani deklarują, że coraz chętniej w praktyce rezygnują z podejmowania trudów wychowawczych – dodaje Malina Wieczorek, dyrektor agencji TELESCOPE, odpowiedzialnej za strategię, kreację i produkcję kampanii. Jak wyjaśniają organizatorzy, rodzice tłumaczą to natłokiem codziennych obowiązków, wątpliwościami co do modelu wychowania jaki powinni przyjąć, często czują się niewystarczająco kompetentni („sam nie wiem do końca jak żyć”́), albo chcą aby ich rolę wychowawczą przejęły instytucje (głównie szkoła), myląc edukację z wychowaniem. Jednocześnie pragną aby ich dzieci wyrosły na mądrych, szczęśliwych ludzi – czyli były dobrze wychowane. Chcemy w tej kampanii przypomnieć współczesnym polskim rodzicom, że wychowanie dzieci to ich podstawowy obowiązek ale też przywilej. Chcemy wzbudzić głębokie przekonanie, że żadne instytucje nie mogą i nie powinny ich w tej roli zastępować – tłumaczy Woliński.
Organizatorzy opracowali strategię komunikacji i rozwiązania kreatywne, za pomocą których chcą dotrzeć do zbadanej grupy docelowej (25-55 lat, mężczyźni i kobiety, mieszkańcy miast, o różnych postawach światopoglądowych). Główny przekaz kampanii brzmi: „Rozmawiaj z dzieckiem – rozmowa to wychowanie”. Film w reżyserii Wojtka Jeżowskiego wyprodukował Black Rabbit, natomiast zdjęcia do printu są autorstwa Sunila Nair. Wsparciem kampanii będą działania PR.
Kampania w mediach planowana jest na okres listopad – grudzień. Media pozyskuje Telescope oraz Fundacja. Za działania internetowe odpowiada EURA 7. Badania na potrzeby kampanii wykonała Grupa IQS.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję