logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  02.06.2009

Kampania, której nie było



„Puszcza się bez przerwy, a ty ciągle ją lejesz” – to hasło znalazło się na projekcie billboardu zaprojektowanego przez absolwenta architektury Politechniki Gdańskiej, Piotra Pielki. Autor przygotował pracę na konkurs towarzyszący 4. Festiwalowi Plakatu Reklamowego w Krakowie. Plakat otrzymał wyróżnienie i został zaprezentowany w ramach wystawy pokonkursowej. Tematem konkursu było hasło „Ważna jest każda kropla” promujące oszczędność wody.

Plakat nie ukazał się na żadnym nośniku i prawdopodobnie już nigdy się nie ukarze, bo natrafił na ostry sprzeciw i krytykę organizacji kobiecych walczących z dyskryminacją kobiet. W opinii autora projektu wydźwięk komunikatu zawartego w reklamie jest szokujący, ale jest to wymóg pozwalający przebić się mu przez chaos komunikacyjny. W opinii większości ekspertów wypowiadających się na temat kampanii jest ona skandalem i karygodną nadinterpretacją. Paradoksalnie, plakat uzyskał rozgłos (większy niż zwycięskie projekty) jedynie dzięki mediom, które go krytykowały.

Nie należy potępiać samej realizacji i projektanta, ale konkursy, które promują słabe realizacje. Słabe pod względem merytorycznym, ponieważ nie da się zaplanować dobrej i skutecznej kampanii projektując jedynie plakat, a nie poprzedzając procesu twórczego porządną analizą.

Organizatorem i pomysłodawcą festiwalu oraz konkursu jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Muzeum Historyczne Krakowa i Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 04.05.2022

    Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek