Oto świetny przykład "guerilla marketing". Tuż przed wyborami do parlamentu Hamburga, w lutym, na opuszczonych budynkach w których mogliby zamieszkać bezdomni pojawiły się dziesiątki kartonowych portretów.
Za akcją stał magazyn Hinz&Kunz zajmujący się lokalnymi sprawami miasta. Niskobudżetowa kampania okazała się bardzo skutecznym środkiem komunikowania się z mieszkańcami. Kartonowe portrety bezdomnych natychmiast zwróciły uwagę mediów, które nagłośniły problem bezdomności w Hamburgu.
Hamburg to drugie co do wielkości miasto w Niemczech. Oprócz wielkich inwestycji, drogich sklepów i sieci handlowych status ten oznacza również wiele problemów, m.in. problem bezdomności, który w tym mieście-landzie jest wyjątkowo widoczny, a bezdomnych ludzi można zobaczyć na wielu ulicach, często w bliskim sąsiedztwie luksusowych apartamentów. Rozwiązaniem mogłoby być udostępnienie im opuszczonych budynków, które stoją bezużytecznie od wielu lat. Jednak dotychczas nikt z lokalnych polityków nie zajmował się tą sprawą.
W wyniku kampanii dotychczasowy burmistrz przegrał wybory, a władzę objęła Socjaldemokratyczna Partia Niemiec, zwyciężając ogromną większością głosów. Nowy burmistrz zobowiązał się do konkretnych działań w walce z bezdomnością.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.07.2022
Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci