Oto świetny przykład "guerilla marketing". Tuż przed wyborami do parlamentu Hamburga, w lutym, na opuszczonych budynkach w których mogliby zamieszkać bezdomni pojawiły się dziesiątki kartonowych portretów.
Za akcją stał magazyn Hinz&Kunz zajmujący się lokalnymi sprawami miasta. Niskobudżetowa kampania okazała się bardzo skutecznym środkiem komunikowania się z mieszkańcami. Kartonowe portrety bezdomnych natychmiast zwróciły uwagę mediów, które nagłośniły problem bezdomności w Hamburgu.
Hamburg to drugie co do wielkości miasto w Niemczech. Oprócz wielkich inwestycji, drogich sklepów i sieci handlowych status ten oznacza również wiele problemów, m.in. problem bezdomności, który w tym mieście-landzie jest wyjątkowo widoczny, a bezdomnych ludzi można zobaczyć na wielu ulicach, często w bliskim sąsiedztwie luksusowych apartamentów. Rozwiązaniem mogłoby być udostępnienie im opuszczonych budynków, które stoją bezużytecznie od wielu lat. Jednak dotychczas nikt z lokalnych polityków nie zajmował się tą sprawą.
W wyniku kampanii dotychczasowy burmistrz przegrał wybory, a władzę objęła Socjaldemokratyczna Partia Niemiec, zwyciężając ogromną większością głosów. Nowy burmistrz zobowiązał się do konkretnych działań w walce z bezdomnością.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO