logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kamery dla niezależnej Birmy
22.07.2014
Tematy: Wydarzenia

Kamery dla niezależnej Birmy



Fundacja „Kultury Świata” na platformie crowdfundingowej Ulule.com ( http://www.ulule.com/together-for-burma/) zbiera środki, które mają pomóc niezależnym birmańskim dziennikarzom i aktywistom sprawnie wykonywać swoją pracę.

Jeszcze kilka lat temu birmańska junta była jedną z najbardziej brutalnych na świecie. Birma zmienia się jednak w wolny kraj. Prawa człowieka są tam jednak wciąż łamane, a mimo zniesienia cenzury dziennikarze nie mogą korzystać w pełni z wolności prasy. Wciąż zdarzają się przypadki skazywania ich na wieloletnie więzienie i obozy pracy za artykuły ujawniające korupcję w elitach rządzących czy aresztowania za udział w pokojowych demonstracjach.

Polskie doświadczenie transformacji jest dla Birmańczyków niezwykle cenne, o czym sami wielokrotnie wspominają w rozmowach. W przyszłym roku odbędą się tam wybory, które będą punktem zwrotnym w zmianie ustroju Birmy od rządów autorytarnych ku demokracji. – wyjaśnia Aleksandra Minkiewicz z Fundacji „Kultury Świata”, która od trzech lat realizuje w Birmie projekty z zakresu wsparcia demokracji. – W ramach projektu „Razem dla Birmy: Mjanma w Działaniu!” wspieramy niezależnych dziennikarzy w prowincjach w zakresie świadomego obserwowania i rzetelnego relacjonowania wyborów oraz wspierania dialogu międzyetnicznego i rozwiązywania problemów lokalnych.

Polskie dziennikarki poprowadzą w Birmie warsztaty z relacjonowania i obserwowania wyborów. W ramach kampanii crowdfundingowej Fundacja chce zebrać środki na zakup kamer wideo potrzebnych m.in. do dokumentowania ewentualnych nadużyć i fałszerstw w trakcie wyborów.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek