Językowy aspekt kampanii społecznych w oparciu o analizę polskich i amerykańskich kampanii profrekwencyjnych (studium porównawcze)
Celem pracy jest zbadanie aspektu profrekwencyjnych reklam społecznych w Polsce i w Stanach Zjednoczonych oraz porównanie użycia w nich środków językowych.
Efektem badania z zastosowaniem zmiennych badawczych oraz analizy korpusowej było określenie cech charakterystycznych, podobieństw i różnic dyskursu kampanii społecznych zachęcających do udziału w wyborach. Profrekwencyjna kampania społeczna korzysta z tych samych środków, co kampania komercyjna, ale w dużo większym stopniu nastawiona jest na funkcję perswazyjną. Przeprowadzona analiza wykazała wyższe dostosowanie reklam do konkretnego odbiorcy w USA oraz większą uniwersalność przekazów polskich. Reklama amerykańska chętniej niż polska sięga po zróżnicowane strategie perswazji (ironię, humor, prowokację, wsparcie znanych osobowości, odwołania do kultury).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.09.2024
Wizerunek dziecka w internecie — publikować czy nie?
-
03.09.2024
Dodatkowe tysiąc kroków dziennie zmniejsza ryzyko śmierci o 15%
-
02.09.2024
Międzynarodowy Dzień Psa — jak pomóc psom w potrzebie?
-
29.08.2024
Adriatyk i Balaton zamiast Bałtyku. Polacy polubili bliskie wyjazdy zagraniczne
-
27.08.2024
Wielorazowa torba – czy to już nawyk Polaków?
-
20.08.2024
Twój czas online – jak wykorzystać go mądrze?