logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wiedza - Literatura > Językowy aspekt kampanii społecznych w oparciu o analizę polskich i amerykańskich kampanii profrekwencyjnych (studium porównawcze)
15.09.2010
Tematy: Wiedza - Literatura

Językowy aspekt kampanii społecznych w oparciu o analizę polskich i amerykańskich kampanii profrekwencyjnych (studium porównawcze)



Celem pracy jest zbadanie aspektu profrekwencyjnych reklam społecznych w Polsce i w Stanach Zjednoczonych oraz porównanie użycia w nich środków językowych.

Efektem badania z zastosowaniem zmiennych badawczych oraz analizy korpusowej było określenie cech charakterystycznych, podobieństw i różnic dyskursu kampanii społecznych zachęcających do udziału w wyborach. Profrekwencyjna kampania społeczna korzysta z tych samych środków, co kampania komercyjna, ale w dużo większym stopniu nastawiona jest na funkcję perswazyjną. Przeprowadzona analiza wykazała wyższe dostosowanie reklam do konkretnego odbiorcy w USA oraz większą uniwersalność przekazów polskich. Reklama amerykańska chętniej niż polska sięga po zróżnicowane strategie perswazji (ironię, humor, prowokację, wsparcie znanych osobowości, odwołania do kultury).








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 04.04.2025Wiedza - Literatura

    Aż trzy czwarte Polaków spaceruje

  • 07.02.2025Wiedza - Literatura

    Co Polacy wiedzą o kaucji?

  • 03.02.2025Wiedza - Literatura

    Dzieci w Polsce mniej szczęśliwe. Dlaczego?

  • 29.01.2025Wiedza - Literatura

    Czterdziestolatkowie nie myślą o emeryturze

  • 27.01.2025Wiedza - Literatura

    Płonące elektryki — prawda czy mit?

  • 09.01.2025Wiedza - Literatura

    Tradycyjna telewizja czy streaming? Przyszłość mediów w dobie platform cyfrowych

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek