Językowy aspekt kampanii społecznych w oparciu o analizę polskich i amerykańskich kampanii profrekwencyjnych (studium porównawcze)
Celem pracy jest zbadanie aspektu profrekwencyjnych reklam społecznych w Polsce i w Stanach Zjednoczonych oraz porównanie użycia w nich środków językowych.
Efektem badania z zastosowaniem zmiennych badawczych oraz analizy korpusowej było określenie cech charakterystycznych, podobieństw i różnic dyskursu kampanii społecznych zachęcających do udziału w wyborach. Profrekwencyjna kampania społeczna korzysta z tych samych środków, co kampania komercyjna, ale w dużo większym stopniu nastawiona jest na funkcję perswazyjną. Przeprowadzona analiza wykazała wyższe dostosowanie reklam do konkretnego odbiorcy w USA oraz większą uniwersalność przekazów polskich. Reklama amerykańska chętniej niż polska sięga po zróżnicowane strategie perswazji (ironię, humor, prowokację, wsparcie znanych osobowości, odwołania do kultury).
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
08.09.2023
Menopauza bez tabu – pierwszy raport w Polsce
-
25.08.2023
Śmieci, których nie widać – nie tylko ścieki są problemem polskich wód
-
11.08.2023
Osoby z niepełnosprawnościami na rynku pracy
-
01.08.2023
Elektryczne rowery cargo zrewolucjonizują transport miejski
-
31.07.2023
Jak skutecznie ostrzegać przed katastrofami naturalnymi?
-
21.07.2023
Polak przebodźcowany – raport na temat stresu informacyjnego