Językowy aspekt kampanii społecznych w oparciu o analizę polskich i amerykańskich kampanii profrekwencyjnych (studium porównawcze)
Celem pracy jest zbadanie aspektu profrekwencyjnych reklam społecznych w Polsce i w Stanach Zjednoczonych oraz porównanie użycia w nich środków językowych.
Efektem badania z zastosowaniem zmiennych badawczych oraz analizy korpusowej było określenie cech charakterystycznych, podobieństw i różnic dyskursu kampanii społecznych zachęcających do udziału w wyborach. Profrekwencyjna kampania społeczna korzysta z tych samych środków, co kampania komercyjna, ale w dużo większym stopniu nastawiona jest na funkcję perswazyjną. Przeprowadzona analiza wykazała wyższe dostosowanie reklam do konkretnego odbiorcy w USA oraz większą uniwersalność przekazów polskich. Reklama amerykańska chętniej niż polska sięga po zróżnicowane strategie perswazji (ironię, humor, prowokację, wsparcie znanych osobowości, odwołania do kultury).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.04.2024
Tylko co trzeci Polak wie, jak postępować w sytuacji zagrożenia
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
21.03.2024
Prawie jedna trzecia jaj pakowanych w Polsce nie pochodzi od kur w klatkach
-
15.03.2024
Ponad 40% Polaków deklaruje, że ma problemy ze snem
-
08.03.2024
Fakty i mity na temat żywności ekologicznej
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości