Mieszkańcy Meksyku nie kryli zdziwienia, gdy ich oczom ukazał się pies prowadzony przez niewidzialnego właściciela. Czary, magia, a może po prostu akcja społeczna? Największa meksykańska sieć sklepów zoologicznych,+ Kota, przeprowadziła akcję mająca na celu usprawnienie adopcji bezpańskich psów.
Organizatorzy, ograniczeni niezbyt pokaźnym budżetem, zdecydowali się na przeprowadzenie marketingu ambientowego. Opracowali rodzaj giętkiej, „pływającej” smyczy, która przymocowana do psa stwarzała wrażenie, że czworonóg wydawał się być prowadzony przez niewidzialnego właściciela. Zwierzaki były zaopatrzone także w ulotki wyjaśniające cel akcji, a zamiast identyfikatorów miały zawieszki z napisem „Adopta me” („Zaadoptuj mnie”). Każda fiszka zawierała ponadto odnośnik do strony internetowej, gdzie krok po kroku zainteresowane osoby mogły zapoznać się z instrukcją, jak zaadoptować kudłatego czworonoga. W filmie brakuje jednak informacji o tym, czy i w jaki sposób psom chodzącym po ulicach miasta zapewniane było bezpieczeństwo.
Ciepły odbiór akcji oraz możliwość konfrontacji potencjalnych odbiorców z bezpośrednim beneficjentem kampanii zadecydowały o jej sukcesie. Według organizatorów w ciągu dwóch miesięcy aż 221 bezdomnych psów odnalazło tym razem już prawdziwych właścicieli.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.02.2023
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
-
07.02.2023
#NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.12.2022
4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów