logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” nominowane do nagrody Golden Hammer
09.06.2011
Tematy: Wydarzenia

„Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” nominowane do nagrody Golden Hammer



Sparing Communication Group został nominowany do międzynarodowej nagrody Golden Hammer na festiwalu reklamy w Rydze za kampanię społeczną „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą„, zdobywcę wielu nagród na polskich konkursach.

O nagrodę Golden Hammer w kategorii kampanii kampanii społecznych Sparing Communication Group powalczy z oddziałem rosyjskim i czeskim Saatchi&Saatchi, Euro RSCG Helsinki i Ogilvy&Mather z Rosji. Polska agencja nie jest bez szans – kampania „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” to najczęściej nagradzana w tym roku kampania społeczna na polskich konkursach reklamowych. Międzynarodowe jury Kreatur przyznało jej nagrodę główną w kategorii non-profit, wcześniej kampania otrzymała Złotego Orła i Media Trendy. Przed tygodniem uznana została Kampanią Społeczną roku 2010 w kategorii inicjatyw instytucji publicznych w konkursie organizowanym przez Fundację Komunikacji Społecznej.

W ramach kampanii od sierpnia do grudnia 2010 r. zaprezentowano historie sprawców wypadków drogowych. Spoty koncentrowały się zwłaszcza na konsekwencjach tragicznego zdarzenia. Bohaterowie opowiadali o życiu w więzieniu, rozpadzie swoich rodzin, przeżywanych depresjach i popadaniu w nałogi. Autentyzm relacji osiągnięto decydując się na pozostawienie wypowiedzi sprawców wypadków bez retuszu; w narracji pojawiają się więc potknięcia językowe, wyraziste pauzy i westchnienia.

– Po raz pierwszy mówi się o tym, że kierowca, nawet jeśli nie jest głównym poszkodowanym wypadku, jest również jego ofiarą. Takie ujęcie tematu sprawa, że kampania jest oryginalna i przykuwa uwagę odbiorców. Podejście twórców kampanii do problemu wypadków drogowych jest kontrowersyjne, co ciągle ma pozytywny wpływ na zainteresowanie grupy docelowej. Spojrzenie na wypadek drogowy z perspektywy sprawcy utrudnia jednoznaczne wskazywanie winnych i ofiar, a to sprawia, że łatwiej o refleksje” – napisali w werdykcie jurorzy Konkursu na Kampanię Społeczną Roku.

Działania reklamowe prowadzono w telewizji, rozgłośniach radiowych, prasie i internecie. Realizowano
je na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ramach programu ochrony życia i zdrowia użytkowników dróg krajowych „Drogi Zaufania”. Kampania będzie miała swoją kontynuację w drugim półroczu 2011 r. Za strategię i kreację tegorocznej akcji również odpowiadają Marcin Hołota i
Mateusz Wojnarowski, wraz z zespołem Sparing Communication Group.

Golden Hammer to jeden z największych festiwali reklamy w Europie Środkowej, organizowany od 1994 r. w Rydze na Łotwie. Na ogłoszonej dziś short-liście konkursu towarzyszącego festiwalowi znalazły się agencje m.in. z Norwegii, Finlandii, Szwecji, Rosji, Czech, Słowacji, Węgier, Niemiec, Holandii,
Izraela i Hiszpanii. Z Polski prócz Sparing Communication Group nominowano także TBWA za kampanię „Gołębie kręcą Kraków„.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek