Co roku na świecie wyrzuca się 1,3 miliarda ton jedzenia, co stanowi aż 1/3 całkowitej produkcji. Żywność ta w dużej mierze nadaje się do spożycia. W samej Europie marnuje się około 90 milionów ton jedzenia. Oznacza to,że na śmietnik trafia nawet 30% zakupionej żywności-2/3 z nieprzekroczoną datą spożycia. W Polsce w koszu ląduje 9 milionów ton jedzenia,co sprawia, że klasyfikujemy się na 5 miejscu w rankingu państw marnujących żywność na terenie Unii Europejskiej. Celem organizatorów „Jest Akcja nie wyrzucamy jedzenia” było zmniejszenie ilości marnowanej żywności w restauracjach i jednocześnie liczby ludzi cierpiących codziennie z powodu głodu. Hasłem przewodnim kampanii było
„Nadwyżki jedzenia nie wyrzucamy, a przekazujemy je ludziom głodnym. Znika problem nadwyżek i zmniejszamy liczbę ludzi głodnych”.
Za projekt odpowiadając Jan Paweł Nowak i Wojtek Fridmann
Nazwa kampanii:
Jest akcja nie wyrzucamy jedzenia
Nadawca:
Jan Paweł Nowak i Wojtek Fridmann
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

