Kąpiel pod prysznicem to świetna okazja zarówno do poćwiczenia talentu wokalnego jak i oszczędzania wody. Wystarczy z repertuaru wyciąć jeden, ostatni utwór. Można w ten sposób zaoszczędzić nawet 26 litrów, o czym informuje hasło brazylijskiej kampanii: „One less ‘Love me tender’ can save up to 26 liters of water” („Jedno ‘Love me tender’ mniej może oszczędzić aż do 26 litrów wody”).
Poszczególne kreacja nawiązują do najpopularniejszych gwiazd muzyki pop: Elvisa Presleya, Madonny i Michaela Jacksona. Analogiczne hasła brzmią: „One less ‘Like a virgin’ can save up to 26 liters of water” (Jedno ‘Like a virgin’ mniej może oszczędzić aż do 26 litrów wody) i „One less ‘Thriller’ can save up to 26 liters of water” (Jeden ‘Thriller’ mniej może oszczędzić aż do 26 litrów wody).
Docelowo kampania namawia do całkowitego zaprzestania prysznicowych występów: „Leave your inner singer out of the shower” („Zostaw swojego wewnętrznego piosenkarza poza prysznicem”).
Kampanię na zlecenie organizacji SWU (Starts With You), propagującej zachowania proekologiczne, przygotowała agencja Fischer & Friends z Sao Paulo. Patronuje jej brazylijskie miasto Paulinia oraz Wydział Kultury Miasta Paulinia, a wspiera ją między innymi Heineken i Coca Cola. Oprócz kampanii, SWU prowadzi też szereg innych proekologicznych akcji – propagując niepalenie papierosów lub przetwarzanie opon samochodowych.
P. Ruszkowska
————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Autorzy kampanii stosując jako medium fotografię przybliżyli się do odbiorcy i w dowcipny, popkulturowy sposób ukazali istotny problem oszczędzania wody. Pomimo barwnej i bogatej stylizacji odbiór jest czytelny, a użyta typografia od razu kojarzy się z autorami ulubionych, „prysznicowych” przebojów. Wszystkie trzy reklamy łączy ta sama kompozycja, gdzie dominantą staje się kostium piosenkarza umieszczony po lewej stronie oraz hasło kampanii – po prawej stronie kadru.
Borys Włoczkowski
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
14.02.2023
Walentynki — Święto Zrywania
-
14.02.2023
Walentynkowo o donacji
-
13.02.2023
Wracają. Zawsze wracają
-
01.02.2023
Chcesz przestać, a nie możesz