logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Finlandia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.01.2012

Jedno „A” czy dwa „A”?



Wielka litera "A" stoi samotnie… właśnie: czy samotnie, czy obok niej jest druga? Oto sprytny test na uzależnienie od alkoholu, przygotowany przez agencję McCann Worldgroup Helsinki na zlecenie organizacji Anonimowi Alkoholicy.

Papierosy, alkohol, internet, zakupy – współcześnie nie jest trudno o uzależnienie. By stwierdzić, czy ktoś jest podatny na tę chorobę lub, co gorsza, jest już uzależniony, zwykle poddaje się go skomplikowanym testom lub serii niewygodnych pytań. W tym wypadku jest inaczej. „If you see that double, you know who to contact” („Jeśli widzisz to podwójnie, to wiesz z kim się skontaktować”) – stwierdza hasło na dole reklamy – wzorowanej na tablicy, jaką zwykle pokazuje pacjentowi przy badaniu okulista – z wielką literą „A”.

Działanie testu także można interpretować podwójnie. Najprostrzym wyjaśnieniem jest fakt, że w stanie upojenia alkoholowego, wiele osób widzi conajmniej niewyraźnie. Jeśli zdarza się to często – może być sygnałem alarmującym pijącego. Druga interpretacja jest bardziej wysublimowana. Każdy, kto jest uzależniony od alkoholu w pewnym momencie zdaje sobie sprawę ze swojego problemu, ale zaprzecza jego istnieniu. Osoby, którym wielka litera A, bez żadnego kontekstu kojarzy się z akronimem AA – zapewne nieprzypadkowo mają takie skojarzenia – sugeruje kampanijna kreacja.

Pomysł na kampanię jest bardzo ciekawy, mankamentem może być tylko sytuacja, w której ktoś, kto widzi podwójnie literę „A”, nie będzie w stanie przeczytać małego napisu na dole reklamy.
K.Zawadzka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
If You See That Double
Czas:
2011.12.30 - 2012.1.13
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Finlandia
Nadawca:
Alcoholics Anonymous Finland
Media:
Citylighty, plakaty
Wykonawca:
McCann Worldgroup Helsinki
Adresaci:
Osoby pijące alkohol
Hasło kampani:
If you see that double, you know who to contact (Jeśli widzisz to podwójnie, wiesz z kim się skontaktować)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek