logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Jedniodniowe bazary
11.07.2010
Tematy: Wydarzenia, Belgia

Jedniodniowe bazary



Cechą charakterystyczną handlu w Warszawie są liczne nielegalne stragany na ulicach. Dezorganizują ruch, przeszkadzają przechodniom, a na ich właścicieli nakładane są kary. Stołeczne Centrum Komunikacji Społecznej po raz drugi organizuje kampanię „W dzień targowy”. Celem przedsięwzięcia jest zachęcenie kupców do przeniesienia działalności na targowiska jednodniowe, a mieszkańców do robienia tam zakupów.

Rozwiązaniem problemu handlu ulicznego, proponowanym przez Ratusz jest organizowanie jednodniowych targowisk. Co tydzień, od wtorku do niedzieli, w różnych częściach miasta, za niewielką opłatą kupcy mogą na nich ustawić swoje stoiska i prowadzić zgodny z prawem handel. Po kilku godzinach handel kończy się, a plac jest sprzątany przez miejskie służby.

Z badań przeprowadzonych przez stołeczne Centrum Komunikacji Społecznej wynika, że warszawiacy chętnie robią zakupy na miejskich targowiskach. Ponad 70% z nich pozytywnie oceniło pomysł stworzenia bazarów jednodniowych. W takich miejscach mieszkańcy stolicy najchętniej kupują artykuły spożywcze, głównie świeże warzywa, owoce, wędliny czy kwiaty.

W ramach kampanii do mieszkańców oraz kupców trafią ulotki, które będzie można znaleźć w miejskich środkach transportu. Dodatkowo w metrze będzie wyświetlany spot kampanii. Na miejską stronę internetową powróci także banner, pod którym będzie można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące targowisk jednodniowych oraz wykazy miejsc przeznaczonych do handlu.

Przeniesienie stoiska na bazar jednodniowy wiąże się dla handlarza z niewielkimi opłatami i formalnościami. Legalizacja działalności sprawia, że sprzedający unikają wysokich kar pieniężnych oraz ewentualnego zdeponowania towaru w przypadku handlu w miejscach niedozwolonych.

Obecnie na terenie Warszawy funkcjonuje 11 jednodniowych bazarów. Swoje targowiska mają już: Białołęka, Praga Północ, Praga Południe, Rembertów, Śródmieście, Ursynów, Wesoła, Wola.

Szczegółowe informacje dotyczące opłat, formalności oraz wykazy miejsc handlowych znajdują się na: www.um.warszawa.pl
M. Czerepak



Kraje:
Belgia





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek