Jakie śliczne trumny
Trumny zachwycają pięknym rzemiosłem, aksamitnymi poduszkami i złotymi wykończeniami – nic, tylko położyć się na wieczny odpoczynek. Właściciel zakładu pogrzebowego gorąco zachwala swój asortyment, ale potencjalni klienci nie zamierzają prędko skorzystać z jego usług.
Agencja reklamowa Y&R z Peru, na zlecenie League Against Cancer (Ligi ds. Walki z Rakiem) przygotowała kampanię „The miracle of prevention” ("Cud prewencji"). Animacja zrealizowanego przez nią spotu przypomina produkcje studia Disney Pixar („Iniemamocni” czy „Ratatouille”), a jego klimat i specyficzny czarny humor (zakłady pogrzebowe niespecjalnie kojarzą się ze śpiewem i tańcem) przywodzi na myśl film Tima Burtona „Gnijąca panna młoda”. Akcja spotu kampanii „The miracle…” dzieje się jednak w świecie żywych, którym nieśpieszno na tamten świat. W musicalowym zakończeniu spotu, bohaterowie tańczą na zalanej słońcem ulicy i śpiewają, że „śmierć ich nie kręci”.
Mocną stroną kampanii jest z pewnością świetna animacja i wpadająca w ucho muzyka, autorstwa peruwiańskiego artysty Pelo Madueño. Uwagę przykuwa też zaskakujące połączenie muzyki i tańca ze światem trumien i zakładów pogrzebowych. Sam cel kampanii wydaje się dość nieprecyzyjny. Zwraca ona uwagę na potrzebę i istotną rolę profilaktyki, nie wiadomo tylko o jaki rodzaj działań prewencyjnych chodzi. Samo przesłanie „życie jest cenne” wydaje się mało oryginalne.
J. Czerwiński
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom