logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Jakie są potrzeby kobiet w mieście?
25.03.2012
Tematy: Wydarzenia

Jakie są potrzeby kobiet w mieście?



Fundacja MaMa, działająca na rzecz praw matek w Polsce, organizuje warsztaty i spotkania pt. Miasto Oczami Kobiet. Członkinie fundacji chcą wsłuchać się w specyfikę problemów kobiet związanych z funkcjonowaniem w przestrzeni miejskiej Warszawy, wyodrębnić ich głos, zainspirować mieszkanki Warszawy do twórczego myślenia o otaczającej je przestrzeni, zapytać je o ich potrzeby.

– Od wielu lat walczymy o przyjazną przestrzeń dla wózkowiczów i osób z małymi dziećmi prowadząc akcje „O Mamma mia! Tu wózkiem nie wjadę” – mówi dr Patrycja Dołowy, wiceprezeska Fundacji MaMa. – Wiele udało nam się już zmienić przede wszystkim w sposobie myślenia o dostępności przestrzeni dla różnych grup społecznych. Wciąż za mało w praktyce. Ale też wyraźnie widzimy, że sama idea już nie wystarczy. Na przykład projektanci, architekci, urzędnicy po prostu często nie zdają sobie sprawy z tego jak różnorodne mogą być potrzeby użytkowników miast. Co tu mówić o pogodzeniu tych potrzeb. Trzeba ich najpierw wysłuchać. A żeby wysłuchać, to mieszkańcy i mieszkanki miast muszą o tych potrzebach umieć zakomunikować.

Projekt składa się z części warsztatowej i spotkań z inspirującymi gośćmi. Warsztaty opierają się na założeniu, że człowiek i tworzone przez niego otoczenie wzajemnie ze sobą oddziałują. Mają pomóc zbadać jakie są potrzeby kobiet w kontekście przestrzeni miejskiej.

Wspólnie z uczestniczkami i gośćmi zostaną wypracowane rekomendacje dla architektów, projektantów, urbanistów, urzędników dotyczących projektowania przestrzeni miejskiej uwzględniające potrzeby kobiet. Taki model komunikacji mógłby w przyszłości posłużyć też innym grupom społecznym w partycypowaniu w tworzeniu przestrzeni miasta.

Wśród gości-inspiratorów będą: Sylwia Chutnik (pisarka, przewodniczka miejska), Joanna Rajkowska (artystka tworząca w przestrzeni publicznej), Aleksandra Wasilkowska (architektka interesująca się nielinearnymi procesami w takich systemach jak miasto, społeczeństwo), Joanna Erbel (aktywistka miejska, socjolożka), dr Marek Ostrowski (twórca varsavianistyki jako interdyscyplinarnej wiedzy o mieście), dr Adam Foland (psycholog, specjalista od map emocjonalnych miasta), Katarzyna Haber (historyczka sztuki, projektantka przestrzeni), Paweł Detko (architekt, członek SARP),
Dominika Jędrzejczyk (urbanistka, członkini Krajowej Izby Urbanistów).

Warsztaty ruszają 13 kwietnia 2012 r. Będą się odbywały w warszawskiej galerii Apteka Sztuki (Al. Wyzwolenia 3/5). Informacje o rekrutacji znajdują się na stronie Fundacji: www.fundacjamama.pl

Harmonogram projektu:
Warsztaty i spotkania – kwiecień – lipiec 2012
Praca nad rekomendacjami – sierpień – październik 2012
Wydanie publikacji – listopad 2012

Inicjatorką „Miasta oczami kobiet” jest Justyna Biernacka, działaczka Fundacji, architektka i trenerka psychospołeczna, autorka warsztatów o dobrej przestrzeni. Partnerem projektu jest warszawska Galeria Apteka Sztuki .








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek