Jak żyć za jedyne 1,2 mln zł rocznie?
Rzewna muzyka i smutny głos lektora, który wyjaśnia dramat jadącego na rowerze bohatera. Zarabia tylko 250 tys. funtów rocznie (ok. 1,2 mln zł) i w dobie kryzysu musi wziąć dodatkową pracę – jako burmistrz Londynu. Ten ironiczny spot przygotowała agencja reklamowa BETC, dla swojego klienta, Kena Livingstone’a.
Boris Johnson, rywal Kena Livingstone’a, pełnił jednocześnie dwie funkcje – pracował dla The Daily Telegraph, zarabiając duże pieniądze oraz był burmistrzem Londynu. Fakt ten wykorzystali twórcy kampanii "Poor Boris".
W spocie lektor zachęca osoby, które współczują Johnsonowi tak „niskich” zarobków do głosowania na niego. Hasło ma podkreślić uczciwość i rzetelność Livingstone’a, zaprezentowanego w opozycji do swojego rywala: "Ken Livingstone would devote himself solely to being mayor. He’d concentrate on cutting fares and raising police numbers. Ken’s fare deal. Ken. In it for London.” (Ken Livingstone poświęciłby się całkowicie pracy burmistrza. Skoncentrowałby się na obniżeniu cen i zwiększeniu liczby policjantów. Uczciwa propozycja Kena. Ken. Odpowiedni dla Londynu.).
Kampania miała charakter zarówno telewizyjny, jak i wirusowy – wideo zostało opublikowane w internecie, dzięki czemu Brytyjczycy mogli je sobie wzajemnie przesyłać.
Adam Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem