Kolorowe i rozbrykane robaki beztrosko raczą się ludzkimi tkankami. Humorystyczno-makabryczne podejście do jednego z głównych problemów współczesnej transplantologii, jakim jest brak narządów, proponuje argentyńska agencja PUNGA.
Nadawcą kampanii jest Meksykański Czerwony Krzyż. Poprzez hasło „If someone is going to be happy with your organs…Let it be a person. Donate” (Jeśli ktokolwiek ma być szczęśliwy z twoimi organami, niech to będzie człowiek. Przekaż narządy) autorzy podkreślają, że obojętność potencjalnych dawców może mieć konsekwencje dla innych ludzi. Kreacje przedstawiają tytułowe robaki w sytuacjach dnia codziennego: wizyta w galerii sztuki, gra wideo, czy przyjęcie urodzinowe połączone z piniatą, które mają zachęcić zdrowych ludzi do spojrzenia na problem z szerszej perspektywy.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że pojedyńczy dawca jest w stanie uratować około 8 ludzkich istnień, a przy okazji podnieść komfort życia 50 innych osób – oddając im swoje tkanki. Według danych statystycznych co roku ok. miliona ludzi potrzebuje tkanek oraz narządów aby przeżyć lub móc prowadzić normalne życie.
Przeciwnicy akcji mogą krytykować frywolny sposób przedstawienia poważnego problemu, natomiast zwolennicy humoru w tego rodzaju kampaniach, nie bez racji mogliby przekonywać, że dawstwo narządów powinno wiązać się z pozytywnymi uczuciami, a nie np. z lękiem czy wyrzutami sumienia.
Marcin Ratajczyk
zobacz także
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
12.06.2024Kreacje / printy
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024slider
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024Kreacje / printy
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024Kreacje / printy
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024Wiedza - Literatura
Truskawki to ulubione owoce Polaków