logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Serbia i Czarnogóra, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  04.10.2012

Jak ułatwić życie przyszłemu kierowcy

Your browser does not support the video tag.


Do internetu wyciekły testy dla przyszłych kierowców, w formie starannie zaprojektowanej aplikacji. Dość dobitnie pokazywały one, co wydarzy się kiedy samochód wjedzie bez ostrzeżenia na przeciwległy pas i czym może skutkować zignorowanie czerwonego światła na skrzyżowaniu.

Młodzi ludzie często uczą się na pamięć odpowiedzi do znalezionych w sieci testów zamiast rzetelnie podchodzić do studiowania przepisów drogowych. Aplikacja stworzona dla celów kampanii wykorzystuje dosyć kontrowersyjne materiały pochodzące z rzeczywistych wypadków. Została ona umieszczona w Internecie wzrorem "wyciekających" testów dla kierowców. Przyszli kierowcy, otwierając aplikację, nie mieli świadomości, że to niezwykle wiarygodnie wyglądająca mistyfikacja.

Symulator testów zyskał w większości przychylne recenzje. Hasło "You can cheat on your driver’s test but not in real life" (Możesz oszukiwać na teście dla kierowców, ale nie w życiu) dobrze określiło źródło problemu. Według serbskiej organizacji zdany test powinien być postrzegany zaledwie jako początkowy rozdział w drogowej karierze nowego kierowcy. W wielu przypadkach jednak okazuje się stanowić glejt do ryzykownych zachowań w ruchu drogowym.

Jak przypomina Serbski Komitet do Spraw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w 2009 rząd poinformował o zmianie dotychczasowego systemu szkoleń i egzaminowania nowych kierowców. Obecnie, trzy lata później, nowy system nadal nie został wdrożony. Niniejszą kampanię zainicjowano pod koniec września. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych za pośrednictwem własnej strony ogłosiło, że nowe przepisy wejdą w życie 25 października.

W miarę wzrostu zainteresowania wśród internautów i wzmożonej popularności, inicjatywą zainteresowały się krajowe media. Koszty kampanii utrzymano na minimalnym poziomie. Brak znaczących środków finansowych nie wpłynął jednak na jej skuteczność oraz popularność wśród odbiorców.

Przygotowanie kampanii zlecono agencji Leo Burnett z Belgradu. Została ona doceniona na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Golden Drum.
Olga Ambrosiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Testovi za vožnju
Czas:
2012.9.28
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Serbia i Czarnogóra
Nadawca:
Serbski Komitet Bezbieczeństwa Ruchu Drogowego
Media:
Internet
Wykonawca:
Leo Burnett, Belgrad (Serbia)
Adresaci:
Młodzi ludzie chcący zdać egzamin na prawo jazdy
Hasło kampani:
You can cheat on your driver’s test but not in real life (Możesz oszukiwać na teście dla kierowców, ale nie w życiu)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.07.2022

    Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek