Od końca XIX wieku, czyli od czasu wyraźnego wzrostu liczby odwiedzających muzea, obawa o uszkodzenie cennych obiektów zaczęła dominować nad edukacyjną potrzebą poznawania wieloma zmysłami. Jednak już w latach 40-tych i 50-tych XX w. muzea techniki, nauki i przyrody powróciły do modelu ekspozycji wymagających aktywności odbiorców. Koniec XX wieku przyniósł powrót do koncepcji wielowymiarowego uczestnictwa w procesie odbioru muzealnych wystaw. Obecnie interaktywność, wdrażana na różne sposoby, jest jednym ze standardów działania muzeum.
O tym, jak planować interaktywne działania edukacyjne, jak łączyć tradycję z nowymi technologiami i jak utrzymać unikatowość wystaw opowiedzą 10 lipca m.in. przedstawiciele Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie, wortalu Pałacu w Wilanowie i projektu Wirtualne Muzea Małopolski. Spotkanie „Interaktywna edukacja w muzeum” będzie 13. seminarium z cyklu „Nowoczesne muzea i galerie”, organizowanym przez Instytut Muzeologii UKSW oraz Centrum Promocji Informatyki.
Więcej informacji, program oraz rejestracja dostępne są na stronie Instytutu.
zobacz także
-
13.11.2025Wydarzenia
„6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025
-
03.10.2025Wydarzenia
Weekend Adopcji Mars i TOZ
-
01.10.2025Wydarzenia
Rusza system kaucyjny! Na czym polega?
-
19.09.2025Wydarzenia
IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!
-
17.09.2025Wydarzenia
Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra
-
10.09.2025Wydarzenia
Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

