logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  11.10.2013

Jak się rusza Rysia



WWF Polska rozpoczyna kampanię edukacyjną w mediach społecznościowych, której celem jest informacja i edukacja na temat żyjących w Polsce rysi, zagrożonych wyginięciem. W ramach kampanii agencja AtomClick przygotowała aplikację dostępną na portalu Facebook i Nasza Klasa, wspartą komunikacją on-line. 

W Polsce żyje zaledwie 200 rysi. Liczba tych zwierząt w Europie spadła gwałtownie w pierwszej połowie XX wieku. Był to rezultat niszczenia lasów, które stanowią dom tych drapieżników oraz polowań. Coraz gęstsza sieć dróg przecinających lasy i , że rysiom żyje się coraz trudniej.

Zdobyty przez WWF Polska grant pozwolił na stworzenie edukacyjno-logicznej gry „Rusz Rysią” oraz quizu wykorzystującego wiedzę zdobytą podczas rozgrywki. „Rysia” to imię bohaterki tej multimedialnej gry. Zadaniem gracza jest poprowadzenie Rysi do sarny jak najszybszą i bezpieczną trasą. Po drodze na Rysię czekają przeszkody i niebezpieczeństwa, które musi pokonać (płoty, autostrady, zastawione przez kłusowników wnyki, etc.). Przy każdej przeszkodzie pojawia się „dymek edukacyjny” informujący o tym, dlaczego dana przeszkoda jest utrudnieniem dla Rysi. Najlepsi gracze i osoby, które najszybciej odpowiedzą na pytania quizowe zostaną nagrodzone upominkami z wizerunkiem Rysi. Więcej: https://apps.facebook.com/rusz-rysia/

WWF chroni rysie w ramach projektu „Aktywna ochrona populacji nizinnej rysia w Polsce”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. WWF Polska prowadzi projekt odtworzenia populacji rysiów na Mazurach, gdzie jeszcze 25 lat temu występowały w naturze. Organizacja sprowadza dorosłe dzikie rysie z Estonii oraz wypuszcza młode zwierzęta z zastosowaniem metody „born to be free”, opracowanej przez dr Krzywińskiego z Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Dzięki tej metodzie reintrodukcji rysie urodzone w niewoli mogą poznawać dziką przyrodę i uczyć się życia na wolności niemal od pierwszych dni po urodzeniu. Z inicjatywy organizacji powstają szczegółowe plany odtwarzania korytarzy migracyjnych (pasów drzew i zarośli), które mogą połączyć obszary, na których rysie już występują. WWF Polska przeprowadził także kampanię informacyjną dla kierowców, a w miejscach potencjalnych kolizji drogowych z rysiem ustawił na Mazurach specjalne tablice ostrzegawcze.

Partnerem w działaniach na rzecz przywrócenia rysia do mazurskich lasów jest Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Olsztynie.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek