logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  26.03.2011

Jak się miewa Dave?



Kampania nagrodzona w Cannes. W reakcji na z pozoru niewinne pytanie „jak się miewasz” można udawać, że rozmawia się przez telefon, chociaż przy uchu trzyma się buta. Można spróbować zniknąć, schować w biurowym sejfie albo udając firmowego showmana zagrać na gitarze i zaśpiewać piosenkę. Ale można też po prostu szczerze odpowiedzieć. Do tego namawiała zrealizowana w marcu br. w Wielkiej Brytanii kampania „It’s time to talk, it’s Time to Change”.

Akcja powstała z inicjatywy  Time To Change, programu zrzeszającego dwie największe zdrowotne organizacje charytatywne – Mind i Rethink, które w 2007 roku zdecydowały się wspólnie walczyć ze stygmatyzującym stereotypem osób z problemami ze zdrowiem psychicznym. Jak podaje oficjalna strona projektu, jest to pierwszy program obejmujący swoimi działaniami tak szeroką skalę i jedyny nastawiony nie tylko na zmianę postaw, ale także na zmianę zachowań. Sformułowane na jego potrzeby cele mają charakter ilościowy i należą do nich m.in. 5%-owa redukcja poziomu dyskryminacji do 2012 roku oraz zwiększenie zdolności radzenia sobie z dyskryminacją u 100 tysięcy osób z problemami psychicznymi. Postęp w realizacji tych i innych założeń monitorowany jest przez Instytut Psychiatrii King’s Colledge w Londynie.

Kampania „It’s time to talk, it’s Time to Change” była skierowana zarówno do chorych, jak i osób z ich otoczenia, stanowiła bowiem próbę przełamania tabu, zbudowanego wokół dysfunkcji zdrowia psychicznego. Jej twórcy apelują: „Don’t be afraid to talk about mental health” („Nie bój się mówić o zdrowiu psychicznym”). Przygotowany przez londyńską agencję Dare spot prezentowany był zarówno w „klasycznej” wersji telewizyjnej, w której Dave, bohater filmu zapytany o to, jak się czuje na sześć sposobów unika szczerej rozmowy oraz w interaktywnej wersji internetowej, podczas której to widz decydował o reakcji mężczyzny. (tę wersję mozna obejrzeć tutaj). Drugim elementem kampanii były także utrzymane w podobnej konwencji spoty radiowe.

Kampania dotarła do tej pory do 44 mln osób w Anglii. W świetle przeprowadzanych corocznie na 1000 osobach z problemami psychicznymi badań, od rozpoczęcia programu w 2007 roku stopień dyskryminacji, jakiej doświadczają zmalał o 4%.

Spot reklamowy „Reactions” nagrodzony został Brązowym Lwem w kategorii Spot telewizyjny / Zdrowie i bezpieczeństwo publiczne na tegorocznym, 58. Festiwalu Cannes Lions 2011.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek