logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
   ──────  05.09.2006

Jak oni dmuchają

Your browser does not support the video tag.


Chińskie przysłowie głosi  „lepiej zapal świecę, niż byś miał przeklinać ciemność”. Zgodnie z tą mądrością w 1961 roku Peter Beneson postanowił walczyć o wolność dla „więźniów sumienia” – ofiar dyktatur politycznych. Powołano wtedy międzynarodowy ruch Amnesty International, a jego znak zaprojektowała znana projektantka Diana Redhouse. W latach 70. został on nieco zmieniony przez  George’a Kasabova. Dziś logo Amnesty International – paląca się świeca okolona drutem kolczastym – rozpoznawane jest na całym świecie. Nie znaczy to, że organizacja nie ma  wrogów. Celem bowiem wielu przywódców politycznych jest zgaszenie płomienia amnestyjnej świecy.

Dlatego przygotowany z okazji 44. rocznicy powstania AI spot reklamowy miał uświadomić społeczności międzynarodowej, że działalność organizacji jest w wielu regionach świata tłumiona. Najwięksi dyktatorzy próbują zdusić jej funkcjonowanie.

Film reklamowy przedstawia Saddama Husseina, Sese Seko Mobuto, Augusto Pinocheta, Kim Dzong Ila, Ajatollaha Chomeiniego Idi Amina Dadę oraz Fidela Castro. Za pomocą programów graficznych, wszyscy oni zostali ujęci w  podobnej pozie: ich usta układają się w „dziubek” – tak jakby mieli dmuchnąć i zgasić płomień amnestyjnej świecy.

Mimo że film został zrealizowany na potrzeby 44. rocznicy powstania AI, wykorzystywany  był również późnej, m.in. przez irlandzką sekcję AI, która za jego pomocą zachęcała do przyłączania się do organizacji. Zaś Polski oddział AI w 2006 roku propagował za jego pośrednictwem Międzynarodowy Maraton Pisania Listów.    

Świeca Amnesty to symbol walki o godne życie. Dlatego tak ważne jest by jej płomień dawał ciepło i mobilizował do działania jak najdłużej. Trzeba jednak mieć nadzieję, że kiedyś zostanie on zgaszony – lecz nie przez dyktatorów, ale wraz z obaleniem ostatniego z nich.
Piotr Sienkiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Candle
Czas:
2006.8.30
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Internet
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
We are here to stay (Jesteśmy tutaj aby trwać w oporze)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 23.05.2022

    Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek