logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Jak kupić głos w ONZ? Jak unieważnić swój podpis na protokole z Kioto?
02.06.2010
Tematy: Wydarzenia

Jak kupić głos w ONZ? Jak unieważnić swój podpis na protokole z Kioto?



30 maja w kanale telewizyjnym PLANETE swoją premierę miał kontrowersyjny dokument Erwina Wagenhofera „Zaróbmy jeszcze więcej” (2008). Austriacki film ukazuje kulisy współczesnej gospodarki i dwulicową politykę bankowości – w finansowym świecie zysk jednych oznacza wyzysk innych. Najbliższe kolejne emisje odbędą się w sobotę 5 czerwca o godz. 12.25 i w piątek 11 czerwca o godz. 22.15.

Jak kupić głos w ONZ? Jak zagłodzić Afrykańczyków na śmierć? Jak unieważnić swój podpis na protokole z Kioto? Na te pytania odpowiada film Wagenhofera. Wielka finansjera, na której usługach jest cała ludzkość, nie przejmuje się ani losem pojedynczego człowieka, ani całej nacji. Afrykanie mimo dóbr naturalnych swojego kontynentu w większości żyją w skrajnej biedzie. Złoto i diamenty, z wielkim trudem wydobywane m.in. w Sierra Leone, po przejściu przez ręce szwajcarskich specjalistów trafiają do zachodnich inwestorów. Afryce zwracane jest jedynie 3 proc. wartości wydobycia. Każde dziecko w Burkina Faso w chwili narodzin staje się dłużnikiem Banku Światowego, a Indie kreowane na przyszłą ojczyznę przemysłu lotniczego w rzeczywistości pogrążone są w skrajnej biedzie.

Reżyser rozmawia ze znaczącymi postaciami światowego biznesu. Wywiadów udzielają wykładowcy uniwersytetów, przedsiębiorcy i specjaliści od finansów. Wyjaśniają w nich m.in. jak nie płacić podatków w Singapurze i uczą, że najlepiej inwestować, gdy ulice spływają krwią. Le Sueur, minister finansów Jersey, przedstawia swoje państwo jako podatkowy raj, w którym na ogromną skalę pierze się brudne pieniądze. John Perkins, były „ekonomiczny morderca” zatrudniony przez amerykański rząd, tłumaczy powód obu inwazji USA na Irak. Według jego słów były one wynikiem nieudanych prób przekupienia i wyeliminowania osób rządzących bliskowschodnim krajem.

Erwin Wagenhofer przedstawia w swoim dokumencie prywatyzację, korupcję i globalizację jako procesy konsekwentnie zubożające ubogich oraz bogacące bogatych i pokazuje, że nie można już zatrzymać tego procederu.

Film „Zaróbmy jeszcze więcej” po raz pierwszy wyświetlony był podczas festiwalu PLANETE DOC REVIEW w 2009 roku.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek