logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  20.01.2012

Jak internet wpływa na życie osób 50+?



10 milionów Polaków w wieku 50+ nie korzysta z Internetu. Głównym powodem, na jaki wskazują, jest brak umiejętności i motywacji do poznawania nowych technologii. UPC Polska, założyciel Koalicji „Dojrz@łość w sieci”, sprawdziło wspólnie z partnerami, jak przełamanie tych barier zmienia życie osób dojrzałych w różnych jego aspektach: rodzinnym, towarzyskim, społecznym i edukacyjnym.
 
„Nie masz potrzeby, bo nie wiesz, o co chodzi” – tak jeden z uczestników badania pt.: „Korzystanie z Internetu a jakość życia osób 50+” określił powód, dla którego brakuje w sieci osób dojrzałych. Wnioski z raportu są jednoznaczne – 100 % ankietowanych, dojrzałych internatów potwierdziło, że istnieje bezpośredni związek między poprawą jakości życia a samodzielnym korzystaniem z internetu.  

Wśród osób w wieku 50-65. lat najważniejsze korzyści wynikające z bycia internautą mają związek z pracą zawodową i poczuciem, że jest się na bieżąco. Dla osób powyżej 65. roku życia najistotniejsza jest poprawa samopoczucia i przełamanie samotności. Wszyscy respondenci  podkreślali, że internet stał się dla nich oknem na świat i jak sami mówią, pozwala im na „kontrolę nad zmieniającą się rzeczywistością”. Tym, co wpływa na poprawę jakości życia jest również lepszy kontakt z bliskimi oraz zrozumienie języka i stylu życia młodszego pokolenia. Osoby starsze doceniają pocztę elektroniczną i komunikatory internetowe, dzięki którym mogą odnowić dawne znajomości i znaleźć nowych przyjaciół.
 
Dojrzali adepci internetu ogromnie cenią sobie ułatwienia, jakie daje im sieć w życiu codziennym. Należy do nich np. planowanie lokalnych przejazdów komunikacją miejską, załatwianie spraw urzędowych, znajdowanie lekarzy specjalistów, informacje konsumenckie etc. Jednocześnie badani mówili o dużych oszczędnościach: czasu i pieniędzy. Dzięki internetowi szybko docierają do potrzebnych informacji, które w dodatku są bezpłatne. Internautów 50+ cieszy także możliwość tańszych zakupów przez Internet i ich dostępność. Ma to znaczenie szczególne dla mieszkańców mniejszych miast.

Internet aktywizuje osoby dojrzałe do działania, przywracając im perspektywę przyszłości. Dzięki nowym technologiom są w kontakcie z bliskimi, mają dostęp do informacji, rozwijają swoje zainteresowania. To pozytywnie wpływa na ich psychikę oraz pozwala odczuć satysfakcję w konfrontacji z młodym pokoleniem, przełamując stereotyp, jakoby nowe technologie były tylko dla młodych. Respondenci zauważyli, że dzięki umiejętności korzystania z Internetu są bardziej otwarci i tolerancyjni. Dzięki internetowi uczą się również języków obcych, przeglądają galerie sztuki, muzykę i aktywnie uczestniczą w kulturze.

Więcej o badaniu na stronie: www.dojrzaloscwsieci.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek