Jak dzieci widzą ciepło – w konkursie „Ciepło w moim domu”
Vattenfall Heat Poland i Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej przy wsparciu Urzędu m.st. Warszawy prowadzą kampanię Warszawskie Ciepło. W ramach tej inicjatywy zorganizowano konkurs plastyczny „Ciepło w moim domu” skierowany do uczniów klas trzecich szkół podstawowych. Do tegorocznej, drugiej edycji programu napłynęło niemal 150 prac konkursowych. Plakaty prezentowały, jak dzieci widzą ciepło i jak można je oszczędzać.
Szkoły realizujące program „Ciepło w moim domu” otrzymały pakiety bezpłatnych materiałów edukacyjnych, zawierające scenariusz dwugodzinnej lekcji oraz poradnik dla nauczyciela, zeszyty ćwiczeń i plakaty dla uczniów, a także broszury informacyjne dla rodziców.
Podczas zajęć prowadzonych przez nauczycieli na podstawie poradnika, dzieci dowiadywały się, jak ciepło jest wytwarzane, jak dociera do ich mieszkań i jak można je oszczędzać. Dodatkowym zadaniem było przygotowanie plakatu na temat ogrzewania mieszkań. Każda klasa mogła zgłosić do konkursu jedną pracę, wyłonioną w wewnętrznym głosowaniu.
Spośród wszystkich prac jury konkursu wyłoniło trzy najlepsze, a czterem przyznało nagrody wyróżnienia. Dla zwycięskich szkół przewidziano vouchery na pomoce edukacyjne, a dla autorów prac multimedialne programy edukacyjne. Wyróżnione klasy pojadą na wycieczki do elektrociepłowni. Dla wszystkich dzieci z nagrodzonych lub wyróżnionych klas przygotowano nagrody-upominki.
Na stronie internetowej www.warszawskiecieplo.pl można obejrzeć galerię 20 prac, które zakwalifikowały się do ścisłego finału, w tym również prace nagrodzone.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany