Jak dzieci widzą ciepło – w konkursie „Ciepło w moim domu”
Vattenfall Heat Poland i Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej przy wsparciu Urzędu m.st. Warszawy prowadzą kampanię Warszawskie Ciepło. W ramach tej inicjatywy zorganizowano konkurs plastyczny „Ciepło w moim domu” skierowany do uczniów klas trzecich szkół podstawowych. Do tegorocznej, drugiej edycji programu napłynęło niemal 150 prac konkursowych. Plakaty prezentowały, jak dzieci widzą ciepło i jak można je oszczędzać.
Szkoły realizujące program „Ciepło w moim domu” otrzymały pakiety bezpłatnych materiałów edukacyjnych, zawierające scenariusz dwugodzinnej lekcji oraz poradnik dla nauczyciela, zeszyty ćwiczeń i plakaty dla uczniów, a także broszury informacyjne dla rodziców.
Podczas zajęć prowadzonych przez nauczycieli na podstawie poradnika, dzieci dowiadywały się, jak ciepło jest wytwarzane, jak dociera do ich mieszkań i jak można je oszczędzać. Dodatkowym zadaniem było przygotowanie plakatu na temat ogrzewania mieszkań. Każda klasa mogła zgłosić do konkursu jedną pracę, wyłonioną w wewnętrznym głosowaniu.
Spośród wszystkich prac jury konkursu wyłoniło trzy najlepsze, a czterem przyznało nagrody wyróżnienia. Dla zwycięskich szkół przewidziano vouchery na pomoce edukacyjne, a dla autorów prac multimedialne programy edukacyjne. Wyróżnione klasy pojadą na wycieczki do elektrociepłowni. Dla wszystkich dzieci z nagrodzonych lub wyróżnionych klas przygotowano nagrody-upominki.
Na stronie internetowej www.warszawskiecieplo.pl można obejrzeć galerię 20 prac, które zakwalifikowały się do ścisłego finału, w tym również prace nagrodzone.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów