Opublikowano wyniki badania pt. „Postrzeganie współpracy z organizacjami pozarządowymi przez przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialne”. Celem badania była identyfikacja stanu współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami uznanymi w Polsce za społecznie odpowiedzialne i organizacjami pozarządowymi oraz sposobu jej postrzegania przez menedżerów odpowiadających za zaangażowanie społeczne w firmach.
Badanie przeprowadziła niezależna ekspertka i współpracownik GoodBrand & Company Polska, Marta Karwacka. Projektując badanie starała się znaleźć odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:
- Jakie motywacje kierują przedsiębiorstwami, decydujących się na współpracę z NGO,
- jakie osiągają dzięki niej korzyści,
- jakie dostrzegają bariery w efektywnej współpracy,
- czy bardziej wartościowa jest krótko – czy długofalowa współpraca.
Badaniem zostało objętych 150 przedsiębiorstw wyróżnionych w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki 2010”. Badanie, które przebiegało dwustopniowo zostało zrealizowanie w okresie V 2011 – IV 2012 r. Wykorzystano w nim jakościowe oraz ilościowe metody badawcze. Pierwszym stopniem było przeprowadzienie 6-ciu pogłębionych wywiadów indywidualnych z, wybranymi na bazie kryteriów badania, menedżerami CSR. Następnie do osób odpowiedzialnych za CSR w firmach wyróżnionych przez Raport rozesłano drogą elektroniczną instrument badawawczy. Ostatecznie uzyskano 51 wypełnionych kwestionariuszy.
Z badania wynika, że przedsiębiorstwa uznane w Polsce za społecznie odpowiedzialne przeważnie realizują swoje działania we współpracy z organizacjami społecznymi, a sektor biznesu traktuje NGO jako kluczowego partnera w realizacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności, selekcjonując potencjalne podmioty do współdziałania, ważąc ryzyka, doceniając ich kompetencje oraz doświadczenia. Jedną z istotnych barier współpracy jest m.in. obawa przed koniecznością asekuracji potencjalnych niepowodzeń.
Wnioski płynące z badania wskazują, że przedsiębiorstwa coraz przychylniej spoglądają w kierunku trzeciego sektora, który z kolei rozwija inne niż finansowe zaangażowania biznesu w projekty społeczne, a przy tym odbywa się zmiana w relacji w kierunku partnerskiej współpracy.
Wsparcia przy realizacji udzieliła firma GoodBrand & Company oraz Centrum Przywództwa i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
01.09.2024
„Niedoskonałe” arbuzy trafiły na Ryneczek Lidla
-
31.08.2024
Z Drohobycza do Wenecji – twórczość Brunona Schulza na międzynarodowym festiwalu
-
29.08.2024
Płatność kartą w mObywatelu już dostępna