logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Jak bezkarnie romansować w biurze?
10.02.2011
Tematy: Kampanie, Norwegia, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z wykluczeniem społecznym

Jak bezkarnie romansować w biurze?

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Ile to korzyści można uzyskać zatrudniając osobę niewidomą! Biurowe romanse staną się bezkarne, firma zaoszczędzi na rachunkach za prąd, pozostali pracownicy staną się bardziej wydajni. Oto argumenty, jakimi posłużono się w głośnej już kampanii kierowanej do norweskich pracodawców.

Agencja Try na zlecenie Norweskiego Stowarzyszenia Niewidomych stworzyła trzy spoty reklamowe, które bazują na zupełnie innym pomyśle, niż typowe dla kreacji promujących zatrudnianie osób niepełnosprawnych przekonywanie, że są to pracownicy tak samo kompetentni i w niczym nie ustępują pełnosprawnym kolegom. Kreatywni z Try poszli o krok dalej – w zabawny (to raczej czarny humor) sposób pokazali przewagę osób niewidomych nad normalnie widzącymi.

Przedstawiony w reklamie pracownik nie okazuje najmniejszych oznak zażenowania mimo napotkania pary kochanków pomiędzy kserokopiarkami. Nie dziwi go wcale, że śpiesząca się na spotkanie szefowa przebiera się przy nim podczas zlecania mu zadań. Mimo kompletnych ciemności panujących w pokoju pracuje radośnie podśpiewując. Ideał podwładnego? Jest w zasięgu ręki. Wystarczy zatrudnić niewidomego.

Badania wskazują, że osoby niewidome i niedowidzące charakteryzują się niską absencją chorobową, dobrym wykształceniem i wysokimi kwalifikacjami zawodowymi. Tacy pracownicy są szczególnie ukierunkowani na poszukiwanie rozwiązań, ponieważ są przyzwyczajeni do dużej ilości przeszkód w codziennym życiu, mają też często pozytywny wpływ na środowisko pracy.

Spoty zdobyły olbrzymie zainteresowanie internautów (prawie 180 tys. wyświetleń „Office love” na YouTube), co zapewnia kampanii dodatkowy sukces.

Bezkompromisowe filmy wywołują uśmiech, choć też pojawiło się dużo głosów krytykujących kampanię za ukazanie osób niewidomych w sposób dla nich poniżający i bardzo uproszczony. Na taki jednak zgodził się inicjator kampanii, Norweskie Stowarzyszenie Niewidomych, udowadniając, że jego członkowie i grupa, którą reprezentuje, mają poczucie humoru i potrafią być autoironiczni.

Niezależnie od opinii w spotach chodzi o to, aby główni odbiorcy kampanii – szefowie i prezesi firm – zrozumieli, że zatrudniając osobę niepełnosprawną największą przysługę wyświadczają sami sobie.
P. Lenarczyk



Nazwa kampanii:
Hire a Blind Person
Czas:
2011.2.2
Nadawca:
Norwegian Association of the Blind
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Try (Oslo)
Adresaci:
Pracodawcy
Hasło kampani:
Be more efficient at work, hire a blind person (Bądź bardziej wydajny w pracy, zatrudnij osobę niewidomą.);





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek