logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Jadłonomia” przeciwko dyskryminacji
17.08.2015
Tematy: Wydarzenia

„Jadłonomia” przeciwko dyskryminacji

Your browser does not support the video tag.


Większość stereotypów i lęków przed osobami nieheteroseksualnymi bierze się z niewiedzy. Dlatego, żeby się z nimi rozprawić, warto zacząć od siebie! – radzi Marta Dymek, autorka popularnego bloga kulinarnego i bestsellera „Jadłonomia. Kuchnia roślinna”, która wspiera akcję społeczną Kampanii Przeciw Homofobii – „Ramię w ramię po równość”.

Marta Dymek namawia do aktywnego działania na rzecz walki z dyskryminacją osób LGBT – Zobaczcie jak na wielu płaszczyznach odbywa się dyskryminacja osób nieheteroseksualnych. Może mieć miejsce na ulicy, w pracy, w szkole, a nawet w rodzinie. Dlatego jeżeli widzicie takie sytuacje, np. u siebie w klasie albo w swoim biurze, zgłaszajcie to – zwróćcie uwagę osobie, która to robi lub pójdźcie do szefa, nauczyciela czy psychologa szkolnego. Nie bądźcie obojętni na takie sytuacje. Zdaniem autorki bloga Jadłonomia „każdy z nas może małymi krokami wspierać osoby nieheteroseksualne” – Wystarczy np. na początek przyglądać się naszemu językowi – jak mówimy o takich osobach, jak je określamy i czy na pewno nie nadużywamy stereotypów. Osobom, które nie wiedzą od czego zacząć podpowiada – Jeżeli nie macie pomysłu jak rozprawić się z tymi opiniami, zajrzyjcie np. na stronę KPH lub do innych publikacji nt. osób nieheteroseksualnych i pomyślcie czy naprawdę tak bardzo się od nas różnią. Dymek zwraca też uwagę na to, że problem braku akceptacji ze względu na orientację seksualną może dotyczyć osób bliskich. Powodem, dla którego Marta Dymek zdecydowała się wziąć udział w kampanii społecznej „Ramię w ramię po równość” jest niezgoda na brak równości osób homoseksualnych.

Wśród osób publicznych wspierających akcję społeczną „Ramię w ramie po równość”, mającą na celu rozbudzenie w polskim społeczeństwie poczucia solidarności z osobami homo-, biseksualnymi oraz transpłciowymi, znaleźli się już m.in. Ilona Felicjańska, Dariusz Michalczewski, Halina Mlynkova, Maja Ostaszewska, Maryla Rodowicz, Tadeusz Ross, Agnieszka Szulim, Maria Seweryn, Zbigniew Wodecki i Aga Zaryan. Każdego miesiąca grono sojuszników i sojuszniczek będzie powiększało się o kolejną osobę solidaryzującą się z osobami homo- i biseksualnymi oraz transpłciowymi.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek