„Jabłko, borówka, truskawka sztuka nówka”
"Czy rodzice wszyscy wiedzą, co ich dzieci w szkole jedzą?" – pytają Julia Kamińska i Jarosław Boberek w piosence promującej program "Owoce i warzywa w szkole". Klip skomponowany przez Andrzeja Smolika zachęca do refleksji nad nawykami żywieniowymi, jakie kształtowane są u uczniów zerówek oraz klas I–III szkół podstawowych.
Tydzień po pojawieniu się w sieci wideo "Hit lata 2016", w którym aktorzy trenują przed wykonaniem niezidentyfikowanego utworu, organizator akcji – Agencja Rynku Rolnego – ujawnia stojące za nią przesłanie. Chociaż piosenka i teledysk utrzymane są w lekkiej, humorystycznej konwencji, wbrew pozorom nie jest ona kierowana do najmłodszych, ale przede wszystkim do rodziców. Ma ich zachęcać do sprawdzenia, czy placówka, do której uczęszczają ich dzieci, przystąpiła do unijnego programu "Owoce i warzywa w szkole".
Wierzymy, że wyrobienie w dzieciach prawidłowych nawyków żywieniowych leży przede wszystkim po stronie rodziców, stąd pomysł, aby to właśnie do nich skierować komunikację – mówi Paweł Kocon, dyrektor Biura Komunikacji Agencji Rynku Rolnego – Nie chcieliśmy jednocześnie, aby akcja odebrana została jako nudna i pouczająca, dlatego zdecydowaliśmy się na trochę zabawniejsze potraktowanie tematu oraz zaproszenie do współpracy aktorów znanych grupie docelowej z dubbingowanych przez nich filmów dla dzieci. Ich talenty wokalne i komediowe znakomicie wzbogaciły przekaz – dodaje.
Zarówno teledysk, jak i spot reklamowy promujący akcję obejrzeć można na kanale "Owoce i warzywa w szkole" na YouTubie. Wkrótce powstanie również aplikacja karaoke, dzięki której rodzice będą mogli wspólnie ze swoimi pociechami bawić się, odtwarzając tekst oraz choreografię piosenki.
Za opracowanie strategii kampanii i jej realizację odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej. Media na potrzeby projektu zaplanował i zakupił dom mediowy Codemedia. Za produkcję i postprodukcję materiałów filmowych odpowiedzialne było studio filmowe Propeller Film. Kreację przygotowali Teresa Biernacka i Piotr Płachecki z Fabryki Komunikacji Społecznej, natomiast materiały wyreżyserował i zrealizował zdjęcia Michał Rułka. Spot będzie emitowany w stacjach telewizyjnych, VOD oraz w serwisie YouTube od 15 czerwca do 31 lipca.
Program Unii Europejskiej "Owoce i warzywa w szkole" jest inicjatywą, dzięki której szkoły mają wpływać na nawyki żywieniowe uczniów, a także propagować wśród dzieci zdrowy styl życia. Głównym celem programu jest kształtowanie wśród dzieci dobrych zwyczajów żywieniowych, a zwłaszcza – zwiększenie ilości owoców i warzyw w ich codziennej diecie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu