Kłótnia między kobietą a mężczyzną nasila się, by w końcu przeistoczyć się w rękoczyny, a wszystko to na oczach klientów galerii handlowej.
Kampania "Live billboard: stop domestic violence" ("Billboard na żywo: stop przemocy domowej") została zrealizowana dla szwajcarskiej organizacji Frauenzentrale Zurich, która jest pozarządową instytucją zrzeszającą kobiece organizacje w kantonie Zurych, wspierającą kobiety w życiu publicznym od ponad 100 lat.
"Speak out against domestic violence" ("Przemów przeciwko przemocy") głosi hasło kampanii, która ma uświadomić wszystkim ludziom nie tyle skalę zjawiska, co fakt, że przemoc domowa jest obecna m.in. dlatego, że jest ignorowana. Niezauważana, a reakcje innych osób, nawet obcych, bardzo często mogłyby pomóc.
Twórcy kampanii prowokują, wręcz stawiają wyzwanie ludziom, przechodniom w galerii handlowej. Na nośniku reklamowym trwa "relacja na żywo" z ostrej, nasilającej się kłótni między kobietą a mężczyzną, która przechodzi w rękoczyny. Zwykli ludzie podczas zwykłych zakupów w galerii przystają zaabsorbowani odgłosami przemocy dochodzącymi z ekranu. Mogą przemówić do sprawcy, przerwać sytuację przemawiając przez mikrofon. Zupełnie jak w życiu – chwila uwagi i jasny sprzeciw mogą bardzo pomóc.
Zaaranżownanie takiej akcji w przestrzeni publicznej, wśród zupełnie przypadkowych osób ma podkreślić powszechność, ale też znaczenie jakie ma sprzeciw nawet obcych osób wobec takich okolicznościach. Kreacja wzywa do pozbycia się strachu przed reagowaniem.
Przedsięwzięcie to i początek kampanii miały miejsce w Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet – 25.11.2015.
Milena Molęda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona