logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Internetowa gra dla młodych dziennikarzy
23.12.2015
Tematy: Wydarzenia

Internetowa gra dla młodych dziennikarzy



Fundacja Culture Shock przygotowała internetową grę edukacyjną „Mediaspołecznicy”, skierowaną do młodzieży. Gra ma przybliżać świat nowych mediów, rozwijać kompetencje cyfrowe i kształtować umiejętności dziennikarskie. Celem gry jest także promocja niezależnego dziennikarstwa lokalnego, a jej efektem mają być portale lokalne tworzone przez młodzież i rozwijane jako samodzielne strony internetowe po zakończeniu rozgrywki.

Każdy gracz może zostać „Mediaspołecznikiem” – dziennikarzem lokalnym lub blogerem, działając pod okiem robota Kito – mistrza dziennikarstwa ze świata mediów elektronicznych. Młody adept sztuki dziennikarskiej poznaje uczy się m.in. jak założyć własnego bloga, jak umieszczać na nim zdjęcia i filmy, jak nagrywać dźwięki, tworzyć animacje, efekty wizualne, jak świadomie kreować swój wizerunek w sieci i bezpiecznie korzystać z internetu.

Gra dostępna jest online. Do przeprowadzenia rozgrywki potrzebny jest opiekun, który rejestruje konta młodzieży, umożliwiając jej tym samym rozpoczęcie działań, a także sprawdza wykonanie zadań i akceptuje je. Prowadzący przekazuje również wiedzę, pomaga grupie w wykonywaniu zadań, moderuje dyskusje.

Projekt ma zachęcić młodzież do aktywnego udziału w tworzeniu kultury, pomóc odbiorcom rozwijać umiejętności takie jak komunikatywność, kreatywność, pewność siebie, praca w zespole, ze szczególnym naciskiem na rozwój umiejętności dziennikarskich w multimedialnej rzeczywistości. Ma przyczynić się też do walki z wykluczeniem cyfrowym wśród młodych ludzi.

Gra oraz wszystkie materiały udostępnione są na licencji Creative Commons. Projekt współfinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Szczegóły dostępne są na stronie www.mediaspolecznicy.pl.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek