Supermarkety Intermarché i Bricomarché oraz prowadzona przez nie Fundacja Muszkieterów rusza z kolejną edycją akcji przedświątecznej Konwój Muszkieterów. W ramach tej inicjatywy charytatywnej udzielą wsparcia m. in. wychowankom domów dziecka, placówek opiekuńczo-wychowawczych i świetlic środowiskowych. Kampania rozpocznie się 6 grudnia i potrwa do 31 stycznia 2016 roku. Ambasadorem tegorocznej edycji Konwoju Muszkieterów jest piosenkarz Rafał Brzozowski.
Akcja jest prowadzona we wszystkich miastach, gdzie działają supermarkety Intermarché i Bricomarché – ponad 200 miejscowości na terenie całego kraju. Udzielana pomoc ma charakter lokalny. Właściciele poszczególnych supermarketów wybierają okoliczne placówki, które działają na rzecz najmłodszych oraz najbardziej potrzebujących. W tym roku kampanią objętych zostanie około 350 organizacji. Opiekunowie placówek będą mogli wykorzystać te środki na wybrane przez siebie cele. Łączna suma pomocy przekroczy w tym roku 1,2 mln złotych.
W ramach akcji w sklepach sieci w cenie 1 zł sprzedawana jest torba Fundacji Muszkieterów. Zysk ze sprzedaży toreb przeznaczony zostanie na potrzeby organizacji wskazanych przez właścicieli supermarketów. Elementem akcji jest też wspólne kolędowanie z gwiazdami polskiej sceny muzycznej. W tym roku wybrane placówki odwiedzi Rafał Brzozowski. Zaplanowano też spektakle dla najmłodszych widzów. Teatr Wariaté z Poznania przybędzie do 15 miejscowości. Przed świętami Bożego Narodzenia będzie można zobaczyć świąteczną pastorałkę „Zimowa układanka”. Od stycznia natomiast teatr będzie wystawiać spektakl „Podkowa na szczęście”.
Od 2001 wybrane instytucje otrzymywały konkretne dary, zazwyczaj produkty pierwszej potrzeby: żywność, chemię gospodarczą itd. Akcja zmieniła swoją formę w 2009 roku. Potrzebujący dostają teraz darowiznę pieniężną i sami mogą zdecydować na jaki cel ją spożytkować. Łączna suma pomocy w ramach akcji „Konwój Muszkieterów” w latach 2001-2014 przekroczyła 10 mln złotych.
Fundację Muszkieterów tworzą wszyscy właściciele supermarketów Intermarché oraz Bricomarché. Została założona w 2002 roku przy Grupie Muszkieterów, a jej głównym celem jest pomoc osobom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej, zwłaszcza dzieciom.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO