logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Inteligentna energia od Ministerstwa Gospodarki
09.02.2009
Tematy: Wydarzenia

Inteligentna energia od Ministerstwa Gospodarki



Ministerstwo Gospodarki rozpoczęło kampanię informacyjną, której
celem jest spopularyzowanie dobrych praktyk pozwalających oszczędzać i efektywnie korzystać z energii.

Ministerstwo rozdystrybuowało już 10 tysięcy broszur informacyjnych pt. „Inteligentna energia – poradnik użytkownika” oraz „Inteligentna energia – poradnik dla wytwórców, dystrybutorów i sprzedawców urządzeń AGD i RTV”. Przygotowane materiały mają upowszechniać praktykę racjonalnego i oszczędnego korzystania z energii na co dzień i ułatwić wybór urządzeń zużywających najmniej energii.

Nacisk w kampanii położony jest na redukcję zużycia energii poprzez stosowanie energooszczędnych technologii oświetleniowych, które oszczędzają aż 80% energii. Według szacunków Ministerstwa zastąpienie tradycyjnej żarówki nowoczesną świetlówką kompaktową pozwoli każdemu obywatelowi zaoszczędzić w ciągu roku ponad 26 zł i ograniczyć emisję CO2 o 62 kg.

Ministerstwo Gospodarki chce zwiększyć używanie przez Polaków energooszczędnych żarówek. W tym celu rozda w ramach akcji promocyjnej ponad 50 tys. nowoczesnych świetlówek. Działania te mają zostać wsparte szeroką kampanią informacyjną w mediach ogólnopolskich.

Resort gospodarki prowadząc kampanię opiera się na unijnej strategii rozwoju wzrostu efektywności energetycznej i walki ze zmianami klimatycznymi, której elementem jest odejście od wykorzystywania
tradycyjnych żarówek, a w końcowym efekcie ograniczenie emisji CO2.

Poza kampanią Ministerstwo opracowało już projekty systemowych rozwiązań mających zmniejszyć emisję CO2. Pozwala to żywić nadzieję, że nie czekają nas gigantyczne kary za nadmierną emisje dwutlenku węgla, bowiem samo rozdanie żarówek raczej zmieni niewiele.
M. Czerepak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek