Ministerstwo Gospodarki rozpoczęło kampanię informacyjną, której
celem jest spopularyzowanie dobrych praktyk pozwalających oszczędzać i efektywnie korzystać z energii.
Ministerstwo rozdystrybuowało już 10 tysięcy broszur informacyjnych pt. „Inteligentna energia – poradnik użytkownika” oraz „Inteligentna energia – poradnik dla wytwórców, dystrybutorów i sprzedawców urządzeń AGD i RTV”. Przygotowane materiały mają upowszechniać praktykę racjonalnego i oszczędnego korzystania z energii na co dzień i ułatwić wybór urządzeń zużywających najmniej energii.
Nacisk w kampanii położony jest na redukcję zużycia energii poprzez stosowanie energooszczędnych technologii oświetleniowych, które oszczędzają aż 80% energii. Według szacunków Ministerstwa zastąpienie tradycyjnej żarówki nowoczesną świetlówką kompaktową pozwoli każdemu obywatelowi zaoszczędzić w ciągu roku ponad 26 zł i ograniczyć emisję CO2 o 62 kg.
Ministerstwo Gospodarki chce zwiększyć używanie przez Polaków energooszczędnych żarówek. W tym celu rozda w ramach akcji promocyjnej ponad 50 tys. nowoczesnych świetlówek. Działania te mają zostać wsparte szeroką kampanią informacyjną w mediach ogólnopolskich.
Resort gospodarki prowadząc kampanię opiera się na unijnej strategii rozwoju wzrostu efektywności energetycznej i walki ze zmianami klimatycznymi, której elementem jest odejście od wykorzystywania
tradycyjnych żarówek, a w końcowym efekcie ograniczenie emisji CO2.
Poza kampanią Ministerstwo opracowało już projekty systemowych rozwiązań mających zmniejszyć emisję CO2. Pozwala to żywić nadzieję, że nie czekają nas gigantyczne kary za nadmierną emisje dwutlenku węgla, bowiem samo rozdanie żarówek raczej zmieni niewiele.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
23.03.2025
Operacja Czysta Rzeka
-
20.03.2025
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025