W maju br. producent wody mineralnej Staropolanka zainaugurował kampanię „Odkręć-Zduś-Segreguj”, mającą na celu promocję zbiórki oraz recyklingu plastikowych butelek PET, a także propagowanie postaw proekologicznych. Współorganizatorem akcji jest Zespół Uzdrowisk Kłodzkich.
Butelka PET ma już ponad 20 lat, a mimo to trzyma się świetnie, nie ulegając wpływowi czasu. Ogromnym problemem jest coraz większe ich ilość. Nieprawidłowo wyrzucane zajmują bardzo dużo miejsca, powodując kilkukrotny wzrost kosztów recyklingu. Opakowanie tego typu jest trwałe, lekkie oraz tanie, jednak równocześnie to produkt o bardzo krótkim czasie wykorzystania – najczęściej jednorazowy. Po użyciu jest wyrzucany i najczęściej trafia na wysypiska śmieci. Sama butelka nie stanowi zagrożenia dla środowiska, jednak miliony składowanych sztuk zajmują ogromną przestrzeń, która mogłaby być wykorzystana efektywniej do składowania odpadów.
Problemem, z którym mierzy się kampania Staropolanki jest brak powszechnej wiedzy co do zasad prawidłowego postępowania ze zużytymi opakowaniami PET oraz faktu, że doskonale nadają się do recyklingu. Prawidłowe postępowanie z PET-ami zawiera się w trzech promowanych przez firmę słowach „Odkręć-Zduś-Segreguj”!
W ranach kampanii organizowane są konkursy dla dzieci oraz akcja „Dobij PETa” skierowana do młodzieży.
Strony kampanii: www.odkrec-zdus-segreguj.pl, www.dobijpeta.pl
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach