W maju br. producent wody mineralnej Staropolanka zainaugurował kampanię „Odkręć-Zduś-Segreguj”, mającą na celu promocję zbiórki oraz recyklingu plastikowych butelek PET, a także propagowanie postaw proekologicznych. Współorganizatorem akcji jest Zespół Uzdrowisk Kłodzkich.
Butelka PET ma już ponad 20 lat, a mimo to trzyma się świetnie, nie ulegając wpływowi czasu. Ogromnym problemem jest coraz większe ich ilość. Nieprawidłowo wyrzucane zajmują bardzo dużo miejsca, powodując kilkukrotny wzrost kosztów recyklingu. Opakowanie tego typu jest trwałe, lekkie oraz tanie, jednak równocześnie to produkt o bardzo krótkim czasie wykorzystania – najczęściej jednorazowy. Po użyciu jest wyrzucany i najczęściej trafia na wysypiska śmieci. Sama butelka nie stanowi zagrożenia dla środowiska, jednak miliony składowanych sztuk zajmują ogromną przestrzeń, która mogłaby być wykorzystana efektywniej do składowania odpadów.
Problemem, z którym mierzy się kampania Staropolanki jest brak powszechnej wiedzy co do zasad prawidłowego postępowania ze zużytymi opakowaniami PET oraz faktu, że doskonale nadają się do recyklingu. Prawidłowe postępowanie z PET-ami zawiera się w trzech promowanych przez firmę słowach „Odkręć-Zduś-Segreguj”!
W ranach kampanii organizowane są konkursy dla dzieci oraz akcja „Dobij PETa” skierowana do młodzieży.
Strony kampanii: www.odkrec-zdus-segreguj.pl, www.dobijpeta.pl
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”