W maju br. producent wody mineralnej Staropolanka zainaugurował kampanię „Odkręć-Zduś-Segreguj”, mającą na celu promocję zbiórki oraz recyklingu plastikowych butelek PET, a także propagowanie postaw proekologicznych. Współorganizatorem akcji jest Zespół Uzdrowisk Kłodzkich.
Butelka PET ma już ponad 20 lat, a mimo to trzyma się świetnie, nie ulegając wpływowi czasu. Ogromnym problemem jest coraz większe ich ilość. Nieprawidłowo wyrzucane zajmują bardzo dużo miejsca, powodując kilkukrotny wzrost kosztów recyklingu. Opakowanie tego typu jest trwałe, lekkie oraz tanie, jednak równocześnie to produkt o bardzo krótkim czasie wykorzystania – najczęściej jednorazowy. Po użyciu jest wyrzucany i najczęściej trafia na wysypiska śmieci. Sama butelka nie stanowi zagrożenia dla środowiska, jednak miliony składowanych sztuk zajmują ogromną przestrzeń, która mogłaby być wykorzystana efektywniej do składowania odpadów.
Problemem, z którym mierzy się kampania Staropolanki jest brak powszechnej wiedzy co do zasad prawidłowego postępowania ze zużytymi opakowaniami PET oraz faktu, że doskonale nadają się do recyklingu. Prawidłowe postępowanie z PET-ami zawiera się w trzech promowanych przez firmę słowach „Odkręć-Zduś-Segreguj”!
W ranach kampanii organizowane są konkursy dla dzieci oraz akcja „Dobij PETa” skierowana do młodzieży.
Strony kampanii: www.odkrec-zdus-segreguj.pl, www.dobijpeta.pl
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi