logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Inne kultury i hip-hop
19.12.2013
Tematy: Wydarzenia

Inne kultury i hip-hop



Projekt „Cały świat w naszej klasie” realizowany jest przez Fundację Polskie Forum Migracyjne trzeci raz, z dotacji Biura Edukacji miasta Warszawy. Ma być odpowiedzią na rosnącą potrzebę edukacji międzykulturowej i wzmacnianie postawy otwartości i szacunku wobec przedstawicieli innych kultur żyjących w naszym otoczeniu. Projekt tworzą trzy komponenty: Pakiet Edukacyjny „Cały świat w naszej klasie”, międzykulturowe warsztaty dla dzieci w szkołach i przedszkolach, oraz otwarte warsztaty dla rodzin z dziećmi w formie gry terenowej Multi-Kulti-Play.

Pakiet „Cały świat w naszej klasie” to źródło wiedzy i zabawy dla dzieci oraz wsparcie dla wychowania do tolerancji dla rodziców i nauczycieli. Wszystkie części Pakietu poświęcone są 5 kulturom: wietnamskiej, irakijskiej, czeczeńskiej, białoruskiej oraz somalijskiej. Pakiet składa się ze Skarbnicy wiedzy, czyli dawki informacji na temat ww. pięciu kultur. Każdej kulturze poświęcona jest osobna część Skarbnicy. W każdej części przez tajniki danej kultury przeprowadza czytelnika dziecko z danego kraju, które patrząc dziecięcym okiem na swój kraj i kulturę o niej opowiada, zwracając przy tym uwagę na podobieństwa i różnice między swoją kulturą a kulturą polską. Z dziecięcymi bohaterami Skarbnicy użytkownicy spotykają się także w drugiej części Pakietu, czyli w Bajkach międzykulturowych. Bohaterami pięciu Bajek są dzieci, które w Skarbnicy opowiadały o swoich kulturach. Bajki napisane są zgodnie z kanonem bajki terapeutycznej. Opracowane zaś w ramach Pakietu Scenariusze zajęć międzykulturowych mają pomóc nauczycielom wspierać dzieci w dochodzeniu do postawy tolerancji i budzić tę wrażliwość na inność w nich samych. Opracowano 6 Scenariuszy: pięć dotyczących 5 kultur, którym poświęcony jest projekt oraz jeden międzykulturowy. Do Pakietu dołączony jest także zestaw kart memo, a także kolorowanki i puzzle.

Warsztaty prowadzone są przez doświadczone psycholożki międzykulturowe, które są jednocześnie autorkami Skarbnicy wiedzy i Scenariuszy dla nauczycieli. Udział w zajęciach pozwala dzieciom poznać małych uchodźców, przełamać swoje stereotypy na temat odmienności kulturowej, wzbogacić wiedzę i spędzić czas kształtując swoją postawę otwartości na innych. Warsztaty będą się odbywać w przedszkolach do końca grudnia 2013.

Projekt „Dzieciaki i hip-hop przeciwko przemocy” ma na celu przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci i młodzieży, poprzez działania edukacyjne pokazujące wartość porozumiewania się bez przemocy. Cel ten będzie realizowany poprzez dwa typy działań skierowanych do środowiska szkolnego: udział dzieci w warsztatach i konsultacjach rozwiązywania konfliktów i porozumiewania się bez przemocy oraz warsztaty hip-hopowe skierowane do uczniów szkoły. Adresatami bezpośrednimi projektu „Dzieciaki i hip-hop przeciwko przemocy” są dzieci w wieku szkolnym, uczniowie klas 0-6 szkoły podstawowej. Adresatami pośrednimi są ich nauczyciele i rodzice. Włączenie ich w część działań pozwoli na wzmocnienie i przedłużenie efektów projektu. Projekt realizowany był w jednej z warszawskich szkół na Targówku, organizacja chce go kontynuować. Dzięki projektowi powstał komiks- książeczka pod tym samym tytułem, ilustrująca, jak w sposób asertywny i bezpieczny należy wyrażać złość, jak reagować na przemoc ze strony rówieśników.

Fundacja Polskie Forum Migracyjne działa od 2007 r. Powstała, aby pomagać cudzoziemcom w Polsce i Polakom za granicą, a przede wszystkim budować porozumienie pomiędzy ludźmi różnych kultur.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek