Projekt „Cały świat w naszej klasie” realizowany jest przez Fundację Polskie Forum Migracyjne trzeci raz, z dotacji Biura Edukacji miasta Warszawy. Ma być odpowiedzią na rosnącą potrzebę edukacji międzykulturowej i wzmacnianie postawy otwartości i szacunku wobec przedstawicieli innych kultur żyjących w naszym otoczeniu. Projekt tworzą trzy komponenty: Pakiet Edukacyjny „Cały świat w naszej klasie”, międzykulturowe warsztaty dla dzieci w szkołach i przedszkolach, oraz otwarte warsztaty dla rodzin z dziećmi w formie gry terenowej Multi-Kulti-Play.
Pakiet „Cały świat w naszej klasie” to źródło wiedzy i zabawy dla dzieci oraz wsparcie dla wychowania do tolerancji dla rodziców i nauczycieli. Wszystkie części Pakietu poświęcone są 5 kulturom: wietnamskiej, irakijskiej, czeczeńskiej, białoruskiej oraz somalijskiej. Pakiet składa się ze Skarbnicy wiedzy, czyli dawki informacji na temat ww. pięciu kultur. Każdej kulturze poświęcona jest osobna część Skarbnicy. W każdej części przez tajniki danej kultury przeprowadza czytelnika dziecko z danego kraju, które patrząc dziecięcym okiem na swój kraj i kulturę o niej opowiada, zwracając przy tym uwagę na podobieństwa i różnice między swoją kulturą a kulturą polską. Z dziecięcymi bohaterami Skarbnicy użytkownicy spotykają się także w drugiej części Pakietu, czyli w Bajkach międzykulturowych. Bohaterami pięciu Bajek są dzieci, które w Skarbnicy opowiadały o swoich kulturach. Bajki napisane są zgodnie z kanonem bajki terapeutycznej. Opracowane zaś w ramach Pakietu Scenariusze zajęć międzykulturowych mają pomóc nauczycielom wspierać dzieci w dochodzeniu do postawy tolerancji i budzić tę wrażliwość na inność w nich samych. Opracowano 6 Scenariuszy: pięć dotyczących 5 kultur, którym poświęcony jest projekt oraz jeden międzykulturowy. Do Pakietu dołączony jest także zestaw kart memo, a także kolorowanki i puzzle.
Warsztaty prowadzone są przez doświadczone psycholożki międzykulturowe, które są jednocześnie autorkami Skarbnicy wiedzy i Scenariuszy dla nauczycieli. Udział w zajęciach pozwala dzieciom poznać małych uchodźców, przełamać swoje stereotypy na temat odmienności kulturowej, wzbogacić wiedzę i spędzić czas kształtując swoją postawę otwartości na innych. Warsztaty będą się odbywać w przedszkolach do końca grudnia 2013.
Projekt „Dzieciaki i hip-hop przeciwko przemocy” ma na celu przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci i młodzieży, poprzez działania edukacyjne pokazujące wartość porozumiewania się bez przemocy. Cel ten będzie realizowany poprzez dwa typy działań skierowanych do środowiska szkolnego: udział dzieci w warsztatach i konsultacjach rozwiązywania konfliktów i porozumiewania się bez przemocy oraz warsztaty hip-hopowe skierowane do uczniów szkoły. Adresatami bezpośrednimi projektu „Dzieciaki i hip-hop przeciwko przemocy” są dzieci w wieku szkolnym, uczniowie klas 0-6 szkoły podstawowej. Adresatami pośrednimi są ich nauczyciele i rodzice. Włączenie ich w część działań pozwoli na wzmocnienie i przedłużenie efektów projektu. Projekt realizowany był w jednej z warszawskich szkół na Targówku, organizacja chce go kontynuować. Dzięki projektowi powstał komiks- książeczka pod tym samym tytułem, ilustrująca, jak w sposób asertywny i bezpieczny należy wyrażać złość, jak reagować na przemoc ze strony rówieśników.
Fundacja Polskie Forum Migracyjne działa od 2007 r. Powstała, aby pomagać cudzoziemcom w Polsce i Polakom za granicą, a przede wszystkim budować porozumienie pomiędzy ludźmi różnych kultur.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów