Firma ING Usługi Finansowe S.A. została partnerem Fundacji Krewniacy. Współpraca z organizacją jest elementem kampanii edukacyjnej ING – „Porozmawiajmy o życiu”. Oprócz finansowego wsparcia pracy autobusu do poboru krwi im. Jana Pawła II, ING będzie promować ideę krwiodawstwa w materiałach reklamowych i w internecie.
– Współpraca z Fundacją Krewniacy to wyraz prowadzonych przez ING Usługi Finansowe S.A. działań edukacyjnych. Będziemy zachęcać Polaków, by stali się odpowiedzialni i zaangażowali się w zbiórki krwi, podkreślając jednocześnie znaczenie tego typu akcji dla ratowania życia. Promocja tych działań to element szerszej kampanii edukacyjnej ‘Porozmawiajmy o życiu’. Takie przedsięwzięcia budują świadomość i konieczność ochrony życia w każdym jego momencie – powiedział Tomasz Bławat, prezes ING odpowiedzialny za ubezpieczenia i emerytury w Polsce.
Pracownicy firmy wspólnie z Krewniakami wyruszą także do kilkunastu miast w Polsce, gdzie przeprowadzone zostaną specjalne plenerowe zbiórki krwi. Zebrana w ich trakcie trwania krew zostanie przekazana stacjom krwiodawstwa, obsługującym akcję na danym terenie. Każda osoba, która pojawi się na akcji, otrzyma pamiątkę – rodzinny portret wykonany w profesjonalnym atelier fotograficznym zorganizowanym przez ING. Pracownicy firmy zadbają o najmłodszych, kiedy ich rodzice będą oddawać krew w autobusie.
Wspólne akcje krwiodawstwa trwają od 18 lipca. Ambulans Krewniaków odwiedził już Sosnowiec oraz Kraków. Zagości także do Szczecina, Wrocławia, Łodzi i Warszawy. W najbliższą sobotę i niedzielę (1,2 sierpnia) autobus do poboru krwi odwiedzi wyspę Wolin i Szczecin. W autobusie Krewniaków i ING Usługi Finansowe S.A. będzie można oddać krew podczas Festiwalu Słowian i Wikingów na wyspie Wolin, na błoniach naprzeciwko skansenu oraz na parkingu przed Galerią Gryf w Szczecinie.
– Taki autobus może dziennie zebrać około 50 litrów krwi. Ale to i tak kropla w morzu potrzeb, bo statystycznie w Polsce co 15 sekund trzeba komuś zrobić transfuzję – powiedział Marcin Velinov, prezes Fundacji Krewniacy.
W planach Fundacji jest stworzenie floty podobnych ambulansów, która liczyłaby 5 – 10 sztuk. Pierwszy autobus został sfinansowany dzięki hojności tysięcy Polaków, którzy przekazali środki w ramach akcji SMS, realizowanej przy współpracy z Telewizją Polską oraz kupili cegiełkę – Brelok Krewniaków z grupą krwi. W akcję pozyskiwania środków włączyło się wielu artystów, sportowców i polityków.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie