logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Imigranci i zwierzęta
09.12.2015
Tematy: Kampanie, Tunezja, Prawa człowieka, Walka z przemocą, Walka z wykluczeniem społecznym

Imigranci i zwierzęta

Your browser does not support the video tag.


To nie zwiastun nowego filmu przyrodniczego o Afryce ani spot organizacji chroniącej zagrożone gatunki zwierząt. Chociaż narrator zaczyna tak: W dzikim królestwie afrykańskiej Amalii żyją dwa rodzaje stworzeń. Jedne prowadzą osiadły tryb życia, czyli są na stałe przywiązane do lądu. Z drugiej strony mamy zwierzęta wędrowne, tak jak afrykańskie gołębie żółtookie (African Olive Pigeon), zwane także Columba Arquatrix. Każdego roku, miliony tychże gołębi, opuszczają swoje rodzinne gniazdo, by przebyć podniebną podróż z jednego końca globu na drugi, zupełnie nieświadome granic państw, jakie przekraczają. Możemy zapytać: Dlaczego migrują? Dlaczego nie zostaną w swojej ojczyźnie? Odpowiedź jest prosta: chodzi o przetrwanie. Kiedy warunki stają się nieprzyjazne, a jedzenie trudne do zdobycia, jedynym sposobem na przeżycie staje się ucieczka z obietnicą powrotu. Obecnie, wiele państw przyczynia się do ochrony tych stworzeń, jako że każde z nich ma do odegrania ważną rolę.

W tle słów narratora pojawiają się obrazy wspomnianych zwierząt: tych osiadłych, jak i wędrownych. Podziwiać można piękno dzikiej natury oraz jej niezwykłe krajobrazy. Następnie pokazuje się mapa północnej Afryki – zaznaczone zostają kraje ojczyste innego znanego gatunku, którego warunki życia również zmuszają do migracji – homo sapiens. Narrator kontynuuje: Inny gatunek zwierząt, podróżuje przez te same ziemie, ale w odróżnieniu od gołębi żółtookich, mimo że charakteryzuje się wyprostowaną postawą i może być w ruchu, nie posiada skrzydeł i nie potrafi latać. W celu przetrwania pewni członkowie gatunku homo sapiens, rozwinęli więc inne sposoby migracji – poprzez lądy i wody. Niestety, kiedy przybywają na nowe ziemie, oczekując gościnnego przyjęcia, bywa, że nie otrzymują go ze strony osiadłych tam odpowiedników swojego gatunku. Każdego roku ponad 10 tys. ludzi umiera, próbując uciec przed wojną, głodem i chorobami. Mimo, że są istotami ludzkimi, nie używaj wobec nich przemocy. Proszę, traktuj ich jak zwierzęta.

W odpowiedzi na niepowstrzymaną falę napływających imigrantów i z uwagi na skalę zbliżającej się katastrofy humanitarnej, której świadkiem ludzkość jest już od dwóch lat, tunezyjskie Stowarzyszenie Imigrantów i Uchodźców (Association for the Rights of Immigrants and Refugees in Tunisia (ADIRT)) we współpracy z agencją komunikacji Memac Ogilvy Label, wyszły z inicjatywą stworzenia tego klipu, w celu przypomnienia o istocie wspólnych ludzkich wartości oraz przemówienia do sumień ludzi, żyjących po obu stronach Morza Śródziemnego.

Używając przewrotnego hasła: "Please treat them #LIKEANIMALS" (Proszę traktujcie ich #JAKZWIERZĘTA), zauważają paradoks wartości współczesnego społeczeństwa. Zwykle, stwierdzenie "traktować kogoś jak zwierzę" nie budzi pozytywnych skojarzeń. W tym kontekście jednak nabiera zupełnie innego znaczenia. Autorzy klipu podkreślają podobieństwa sytuacji, w której znajdują się oba gatunki żyjących na ziemi istot: konieczność zmiany środowiska w celu przetrwania. Moc przekazu uwydatniają pokazane w filmie tragiczne obrazy bitych i poniewieranych imigrantów, zmuszonych przez życie do ucieczki ze swojej ojczyzny. 

Joanna Bącela



Nazwa kampanii:
Like Animals
Czas:
2015.11.23
Nadawca:
Association for the Rights of Immigrants and Refugees
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
Memac Ogilvy Label (Tunis)
Adresaci:
Ludzie z krajów do których napływają fale uchodźców i imigrantów





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek