Zwycięzcy konkursu Kampania Społeczna Roku 2010
Ile to człowiek traci, to jest nie do pomyślenia po prostu
Zwycięzca konkursu Kampania Społeczna Roku 2010 w kategorii Inicjatywy Instytucji Publicznych Do bólu prawdziwe, nie retuszowane historie oparte na historiach sprawców wypadków samochodowych, którzy są również jej narratorami, zestawione z wyważoną i oszczędną warstwą wizualną. Pomysł agencji Sparing Communication Group na nowe podejście w komunikacji dotyczącej bezpieczeństwa w ruchu drogowym zyskał uznanie jury konkursu Kampania Społeczna Roku 2010 r. i zwyciężył w kategorii Inicjatywy Instytucji Publicznych. Inicjatorem kampanii była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), która od 2007 r. realizuje program ochrony życia i zdrowia użytkowników dróg krajowych pod nazwą „Drogi zaufania”. Agencja wyszła z założenia, że w perswazji skuteczniejsza jest komunikacja argumentów odwołujących się do jednostkowego interesu odbiorcy. Dlatego w kampanii nie ma mowy o ofiarach wypadku, ofiarami stają się tutaj sami sprawcy, a przekaz działa jak przestroga. Narratorzy opowiadają w niej o konsekwencjach przeceniania własnych możliwości. Więzienie, utrata pracy, rodziny, problemy psychiczne to tylko niektóre z nich. Na kampanię komunikacyjną w roku 2010 wydano ponad 5,5 mln zł brutto. Działania były współfinansowane przez Unię Europejską.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
29.06.2025
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
12.06.2025
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025
W chłodni