logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ile stopni to za dużo?
27.10.2016
Tematy: Kampanie, Argentyna, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Ile stopni to za dużo?

Your browser does not support the video tag.


Głowa przechylona pod kątem 35 stopni. Pedał gazu wciśnięty pod kątem 17 stopni. Powieki oczu opadnięte pod kątem 15 stopni. Po zaparkowaniu samochodu otwarcie drzwi samochodu pod kątem 35 stopni już powoduje uderzenie w bok auta obok oraz włączenie się jego alarmu.

Takie obliczenia nie są wykonywane na codzień, jednakże zostały wykorzystane w spocie kampanii społecznej ukazującej skutki prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu. Ukazani w nim zostali kierowcy w sytuacjach, które powodują niebezpieczeństwo na drodze – bezwiednie przechylająca się na bok głowa, opadające powieki, coraz mocniej wciśnięty pedał gazu, nieumiejętność trafienia kluczykiem do dziurki w drzwiach, niepoprawne parkowanie, brak ostrożności przy otwieraniu drzwi auta i uderzenie nimi w samochód stojący obok, a w końcu przejechanie na drugi pas jezdni. Choć spot nie ukazuje skutków takich jak wypadek, to jego przesłanie jasno sugeruje, że tak właśnie może się skończyć jazda pod wpływem alkoholu. Spot kończy się hasłem: “A few degrees can change everything. Don’t drink and drive” („Kilka stopni może wszystko zmienić. Piłeś – nie jedź”).

Angielskie słowo „degrees” zastosowane jako tytuł kampanii, w jej haśle i także same obliczenia w spocie, można rozumieć dosłownie jako kąt nachylenia, ale także stopnie jako siłę alkoholu, który wcześniej spożyła osoba, na której wykonywane jest obliczenie. Kampania ukazuje, że spożycie jakiegokolwiek alkoholu, a następnie prowadzenie samochodu niesie za sobą skutki, pewne odchylenia oragizmie oraz zachowaniu człowieka, które mogą zakończyć się fatalnie. Nawet alkohol o sile 7° (4%) może spowodować, że nie potrafi się trafić kluczykiem do zamka w drzwiach. Wraz z rosnącą siłą alkoholu, rosną niekontrolowane działania mogące prowadzić do tragedii. 

Kampania została przygotowana przed agencję Kanter Lovertising dla Regionalnego Biura Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w prowicji Santa Fe w Argentynie (La Agencia Provincial de Seguridad Vial)

Joanna Grams

 



Nazwa kampanii:
Degrees
Czas:
2016.10.3
Nadawca:
APSV (La Agencia Provincial de Seguridad Vial)
Media:
Internet
Wykonawca:
Kanter Lovertising
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
A few degrees can change everything. Don’t drink and drive (Kilka stopni może wszystko zmienić. Piłeś – nie jedź)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek