logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Argentyna, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  27.10.2016

Ile stopni to za dużo?

Your browser does not support the video tag.


Głowa przechylona pod kątem 35 stopni. Pedał gazu wciśnięty pod kątem 17 stopni. Powieki oczu opadnięte pod kątem 15 stopni. Po zaparkowaniu samochodu otwarcie drzwi samochodu pod kątem 35 stopni już powoduje uderzenie w bok auta obok oraz włączenie się jego alarmu.

Takie obliczenia nie są wykonywane na codzień, jednakże zostały wykorzystane w spocie kampanii społecznej ukazującej skutki prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu. Ukazani w nim zostali kierowcy w sytuacjach, które powodują niebezpieczeństwo na drodze – bezwiednie przechylająca się na bok głowa, opadające powieki, coraz mocniej wciśnięty pedał gazu, nieumiejętność trafienia kluczykiem do dziurki w drzwiach, niepoprawne parkowanie, brak ostrożności przy otwieraniu drzwi auta i uderzenie nimi w samochód stojący obok, a w końcu przejechanie na drugi pas jezdni. Choć spot nie ukazuje skutków takich jak wypadek, to jego przesłanie jasno sugeruje, że tak właśnie może się skończyć jazda pod wpływem alkoholu. Spot kończy się hasłem: “A few degrees can change everything. Don’t drink and drive” („Kilka stopni może wszystko zmienić. Piłeś – nie jedź”).

Angielskie słowo „degrees” zastosowane jako tytuł kampanii, w jej haśle i także same obliczenia w spocie, można rozumieć dosłownie jako kąt nachylenia, ale także stopnie jako siłę alkoholu, który wcześniej spożyła osoba, na której wykonywane jest obliczenie. Kampania ukazuje, że spożycie jakiegokolwiek alkoholu, a następnie prowadzenie samochodu niesie za sobą skutki, pewne odchylenia oragizmie oraz zachowaniu człowieka, które mogą zakończyć się fatalnie. Nawet alkohol o sile 7° (4%) może spowodować, że nie potrafi się trafić kluczykiem do zamka w drzwiach. Wraz z rosnącą siłą alkoholu, rosną niekontrolowane działania mogące prowadzić do tragedii. 

Kampania została przygotowana przed agencję Kanter Lovertising dla Regionalnego Biura Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w prowicji Santa Fe w Argentynie (La Agencia Provincial de Seguridad Vial)

Joanna Grams

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Degrees
Czas:
2016.10.3
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Argentyna
Nadawca:
APSV (La Agencia Provincial de Seguridad Vial)
Media:
Internet
Wykonawca:
Kanter Lovertising
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
A few degrees can change everything. Don’t drink and drive (Kilka stopni może wszystko zmienić. Piłeś – nie jedź)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek