Zanim Ice Bucket Challenge nie zdetronizował wszystkich kampanii społecznych w social media, przez kilka miesięcy 2014 roku Facebook, Instagram i Twitter należał do hashtagu #nomakeupselfie. W marcu 2014 portale społecznościowe zostały zalane falą selfies z, najczęściej młodymi, kobietami bez makijażu. Wraz z rosnącą liczbą opublikowanych fotografii wzrastała liczba datków na rzecz organizacji walczących z rakiem piersi, które nie kryły swojego zdziwienia – kto akcję zainicjował, nie jest jasne. Tylko w ciągu kilku dni brytyjska organizacja Cancer Research UK wzbogaciła się o 8 mln funtów, 800 tys. fanów na Facebooku i 140 tys. na Twitterze. Nikt nie twierdzi, że akcja zmieniła postawy i przełoży się wymiernie na zwiększenie wykrywalności raka piersi, ale na hojność i zainteresowanie problemem tysięcy młodych kobiet naprawdę nie wypada narzekać.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
14.07.2025
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025
Kwiaty
-
10.07.2025
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat