logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > IKEA ma nową strategię zrównoważonego rozwoju
05.11.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

IKEA ma nową strategię zrównoważonego rozwoju



Grupa IKEA opublikowała nową strategię zrównoważonego rozwoju pod hasłem People & Planet Positive. Nowa strategia ma pozwolić Grupie IKEA uzyskać niezależność energetyczną i surowcową oraz pomóc klientom żyć w domach w zrównoważony sposób w ramach ich możliwości finansowych.

Strategia skupia się na trzech głównych obszarach: oferowanie produktów i rozwiązań pomagających klientom oszczędzać pieniądze i zużywać mniej energii i wody oraz zmniejszać ilość wytwarzanych odpadów (jednym z przykładów naszych działań jest wymiana całego oświetlenia w asortymencie IKEA na technologię LED, której żywotność sięga 20 lat i która zużywa do 85% mniej energii elektrycznej); uzyskanie niezależności energetycznej i surowcowej, na którą składa się wytwarzanie takiej ilości energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, jaka jest zużywana w sklepach i budynkach należących do Grupy IKEA oraz przekazanie 1,5 miliarda euro na budowę elektrowni wiatrowych i słonecznych; wspieranie rozwoju przyjaznych miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw Grupy IKEA, czyli zachęcanie dostawców, by skupiali się nie tylko na zgodności z przepisami, ale również na m.in. prawach człowieka.

IKEA dąży do tego, by 100% drewna wykorzystywanego w produktach IKEA było pozyskiwane zgodnie z ustalonymi przez firmę wymogami dotyczącymi gospodarki leśnej. Jedna czwarta bawełny aktualnie wykorzystywanej w produktach IKEA pochodzi z upraw prowadzonych w zrównoważony sposób. IKEA zajęła także stanowisko w kwestii stosowania środków chemicznych m.in. dobrowolnie zakazując stosowania tworzywa PCW we wszystkich produktach z wyjątkiem okablowania, zaprzestając stosowania farb i lakierów wydzielających formaldehyd czy rezygnując ze stosowania ołowiu w lustrach.

Darowizny przekazane w ostatnich latach przez IKEA Foundation obejmują między innymi 45 milionów euro dla Agencji ONZ ds. Uchodźców (UNCHR), 30 milionów euro dla Programu ONZ ds. Rozwoju (UNDP) oraz ponad 11 milionów euro dla Clinton Health Access Initiative (CHAI). Od 2003 roku, kampania „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”, w ramach współpracy Grupy IKEA i IKEA Foundation, zebrała 47,5 miliona euro, co umożliwiło wsparcie 8 milionów dzieci i zapewnienie im dostępu do lepszej edukacji.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek