Ta fotografia była pierwszym odważnym głosem w sprawie anoreksji w świecie mody, które w linii prostej przekłada się na kształtowanie ideałów piękna. Przedstawiało przerażająco wychudzoną i zniszczoną chorobą, 25 letnią, modelkę Isabelle Caro. Przy wzroście 165 cm ważyła zaledwie 31 kilogramów. Reklama stanowiła przestrogę dla młodych kobiet, ale również apel do projektantów mody i wydawców pism kobiecych, którzy zatrudniają modelki o chorobliwym wyglądzie kreując śmiertelnie chory ideał piękna. Kampania została zrealizowana w 2007 roku w trakcie Tygodnia Mody w Mediolanie na zlecenie włoskiej firmy odzieżowej Nolita. Zdjęcie wykonał mistrz modowego shockvertisingu Oliviero Toscani. Zdaniem fotografa główną odpowiedzialność za „epidemię” anoreksji ponoszą media i kreatorzy mody. Zdjęcie, które pojawiło się w gazecie La Repubblica oraz na billboardach wywołało lawinę komentarzy i wzbudziło żywe dyskusje o problemie anoreksji. Poparcia udzieliła jaj włoska minister zdrowia, Livia Turco. Fabiola De Clercq, organizacja zajmująca się problemem nazwała ją natomiast szkodliwą i bezsensowną. Modelka zmarła w listopadzie 2010 roku.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem