I tak, i nie
Nowozelandczyk zapytany, czy ma ochotę na jeszcze jedno piwo, odmawia – ale w specyficzny, slangowy sposób. Słowa "Yeah, nah" (dosłownie "tak, nie") wypowiedziane podczas miłego popołudnia spędzonego w pubie, są głównym hasłem i jednocześnie kluczem do przekazu kampanii.
Reklama ma być odpowiedzią na sytuację, kiedy ludzie ze zwykłej obawy przed odrzuceniem ze strony otoczenia, przymuszają się do wypicia kolejnego kieliszka wina czy kufla piwa, tracąc powoli umiar i kontrolę. Nikt nie chce przecież „wyjść na sztywniaka”, a takie piętno często pada na osoby odmawiające alkoholu – niekiedy rezygnacja z upijania się jest równoznaczna z rezygnacją z dobrej zabawy.
Gdy w reklamie padają wspomniane wcześniej słowa „yeah, nah” u mężczyzny proponującego alkohol wywołuje to dezorientację. Sam zwrot "yeah, nah" w nowozelandzkim slangu oznacza po prostu "nie". Proponujący piwo jest odmową zaskoczony, pyta więc swojego współtowarzysza: jak to?. Odpowiedź jest zaskakująca: tak dla zabawy i miłego spędzania czasu, nie dla alkoholu. To wyjaśnienie zmienia wszystko. Reklama przedstawia proste narzędzie wyjścia z niezręcznej sytuacji przy wykorzystaniu popularnego, lokalnego zwrotu, dzięki czemu można zadbać o siebie i jednocześnie "zachować twarz" w towarzystwie. Przekaz filmu odwraca trudną towarzysko sytuację, pokazując że do spędzania czasu z dobrymi przyjaciółmi alkohol nie jest potrzebny.
W ramach kampanii zostanie uruchomiona specjalna infolinia, która będzie służyć pomocy w diagnozie stanu alkoholowego upojenia dzwoniącego lub jego towarzyszy. Warto dodać, że organizatorzy za główny cel przyjęli zachęcanie do umiaru w piciu alkoholu – mają nadzieję, że telefon na infolinię pozwoli dzwoniącym w porę zapobiec nadmiernemu spożyciu alkoholu i krok po kroku nauczy kultury picia. Reklamy są wyświetlane na popularnych kanałach komercyjnej telewizji. Dodatkowo część działań zostanie poprowadzona w radiu i Internecie. Dopełnieniem mają być plakaty i inne materiały.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob